Gå til innhold

Dine mest orginale sparetips..!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kjenner kanskje igjen masinga mi - jeg er hun der sanke stemmer til Boligdrømmen 2010 -dama. (sleng gjerne inn en stemme her: http://boligdrommen2010.no/finalister/eli/ ) ;)

Hver uke må vi svare på en ukesoppgave. Denne ukens oppgave er "Hva er dine tre mest orginale sparetips?"

Jeg har noen tips på lager selv, men tenkte kanskje det var noen andre som også hadde noen lure på lur :)

Lyst til å dele med meg?

Ü

Videoannonse
Annonse
Skrevet

holde seg hjemme og ikke kjøpe noe ;-)

Skrevet

Dra til butikken for å handle mat 1 gang i uken ;)

Skrevet

Leste her inne om dagen; lag isbiter eller is på pinne av slunken brus. Da slipper du at brusen blir vannet ut av isbiten.

Skrevet

Ta ut 100 kr hver gang du er på butikken! Og putt de i en sparebøsse! Som du ikke bruker av, såklart.

Det måtte jeg gjøre når jeg bodde 50 meter unna butikk.. Ble fort dyrt å springe å kjøpe "bare" smør, "bare" en sjokolade, "bare" en brus osv osv..

Måtte gjøre det for å "lære meg" å planlegge handlingen bedre! For det ble jo aldri bare den brusen, smøret, osv uansett....

Skrevet

Vi har flere øremerkede sparekontoer der vi setter av litt hver mnd, feks så setter jeg inn "småpenger" som feks hvis det er igjen 45 kroner og noen øre på "hundrelappen et par ganger i uka på feriekonto, pluss at jeg setter fast sum der hver mnd. Vi har også båtkonto, sparekontoer til barna, regningekonto, forbrukskonto, jeg har egen konto for senere kirurgiske inngrep ol. jeg sparer til av alle ting, har lyst til å koste på meg laser behandling av ansiktet pga akne problemer.

.

Skrevet

Dette er jo faktisk et knallbra tips uansett om man handler mye eller lite. Er man ofte og handler da (også uansett om det er mat eller andre ting), sparer man fort opp en pen sum i løpet av et års tid! ;-) Det tipset skal jeg faktisk "adoptere" - og går jeg litt amok på kjøpesenter, skal jeg ta ut litt mer også, og putte på sparebøssa. Det blir en bra feriekasse etterhvert tror jeg, hehehe ;-)

Skrevet

Her er våre tips:

Fyll alltid bensin/disel på mandag morgen. Noen ganger er den billigst rundt klokka tolv. Du kan spare utrolig mye.

Kjøp mat kun 1 gang i uka og gjør dette på tirsdag. Mandager kommer alle tilbud i postkassen og du kan sammenligne alle priser.

Når du skal kjøpe deg noe som koster over 1000.- så bruk tid på å finne billigst mulig på internett. Helt utrolig hvor stor forskjell det er i butikkene.

Aldri impulskjøp og ikke handle når du er sulten.

Skal du kjøpe deg noe til huset så sjekk finn.no først ;) Noen ting kan være utrolig billig der :)

Skrevet

Vi hadde en super tur til Egypt i februar 08 pga mine turer på butikken =P

Hadde vel spart 3500 eller noe siden sommeren 07=)

Synd at nå er vi ikke på butikken så ofte, og jeg hadde helt glemt at jeg gjorde dette før jeg så ordet "sparetips". Men skal en tur på butikken nå, og da skal jeg jammen ta ut en 100 lapp =D

Tar litt lenger tid å spare til sydentur nå da, siden vi har 2 små =)

Gjest Antarctica
Skrevet

Bak brød. Utrolig mye å spare.

Skrevet

Så flott. En (kjapp?) tur på jobb også kommer jeg tilbake til masse fine tips. Og det med å ta ut penger ved hver handletur - det var ikke dumt! :) Det skal vi jammen begynne med her også - da utgår de små handleturene glatt for da blir jammen smøret dyrt ;)

Og å bake brød er vårt mest økonomiske tiltak vi har gjort her i huset - sparer voldsomt med penger på det vi som spiser nesten ett brød om dagen :)

Skal si du har mange kontoer Ugl@ - vi har en del vi også, men ikke så mange! :)

Takk for hjelpen :D

Det kommer ett innlegg om sparetips på bloggen i løpet av neste uke :) ( www.vannhull.blogspot.com )

Også må dere jo gjerne stemme ;) hihi..

http://www.boligdrommen2010.no/finalister/eli/

Skrevet

Når tuben med håndkrem eller ansiktskrem er tom: klipp den av på midten, bruk kremen fra den øverste delen først, og træ den deretter over den nederste delen av tuben som lokk (så tørker ikke kremen). Da ha du krem en uke til av tuben som du trodde var tom :-)

Skrevet

Oj, det var ett lurt triks sommerfugl! Det skal jeg ta med meg :)

Skrevet

jeg har spart 700kr til sønn min på en mnd nå bare på å ta alle småpengene jeg har å putter på sparebørsa hans :) 700kr i mnd i mynter man ellers bruker på dill kan bort bli en fin ferie til neste år eller en altan ;)

Skrevet

Jeg bruker aldri kort når jeg handler. Tar ut penger for en hel uke om gangen, og hver gang jeg har vært innom butikken, putter jeg alt av mynter i en krukke. Og dagen før ny lønn kommer inn på konto, tar jeg alt som står igjen fra forrige lønn over på sparekonto.

Skrevet

Jeg elsker deg, Sommerfugl!!! Endelig ei dame etter min smak:) Jeg har alltid gjort dette (men har satt på ei sånn brødposeklemme) og fått utrolig mye tyn av mannen min for dette... Han gidder liksom ikke å være så gjerrig - men det er jo ikke det det går på!

Ellers kan jeg jo anbefale å gå på besøk når lønna går mot slutten - det kan jo hende du da slipper å lage/kjøpe mat den dagen he he he... (For ordens skyld - dette sparerådet er humoristisk ment:)

Gjest Antarctica
Skrevet

Senk innetemperaturen og vær kritisk mht hvor mange vaskemaskiner du kjører hver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...