Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Vi drar to uker til syden med et bedteforeldrepar. Leilighetene ligger ved siden av hverandre. Vi har et barn på 8 måneder og et som akkurat har blitt 2 år. 17 måneders aldersforskjell. Vi koser og har det hyggelig men får ikke tilbud om hjelp en gang. Vi spør om vi kan få en aleinekveld og får et vagt ja. Det ble aldri noe av. Det eneste på de to ukene var at bestemor tok ene vogna en times tid når vi var på et kjøpesenter. Vi var trøtte og utslitte pga minsten våknet en del på natta. Året etter drar de på to uker til syden med en sønn, svigerdatter og deres barn. To leiligheter, vegg i vegg. Vi får høre at de lot det minste barnet på 1,5 år bo hos de. I to uker! Og søskena hadde en avtale om å komme inn til bestemor og bestefar når de våknet for å få frukost der og være der. Så kunne mamma og pappa ligge å dra seg til 11-12 hver dag i to uker. Og nei, de er ikke mormor og morfar til disse men farmor og farfar. Føler meg utrolig urettferdig behandlet.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Når jeg reiser på ferie med ungene mine er jeg alltid innstilt på å ta meg av dem alene. Det er mye som er urettferdig her i verden. Jeg er bare innstilt på å klare meg selv.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Jeg ville spurt direkte om hvorfor de forskjellbehandler på denne måten. Npr man får barn skal man behandle dem rettferid, uavhengig av om de er blitt voksne.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Tenker at den andre familien hadde gjort avtaler med besteforeldrene på forhånd, jeg. Om dere ville ha en lignende ordning, kan det være lurt å gjøre avtalene FØR dere reiser på ferie, sånn at forventningene er avklart.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 HI Nei de hadde ingen avtaler. De er bare litt sløvere foreldre og er vant til å få mye hjelp og andre tar seg av barna. Slike som er ute hver helg. Jeg ville ikke hatt så mye hjelp som de fikk på ferien. Men merker jeg blir provosert over forskjellsbehandlingen på barnas vegne. Hele greia er at denne svigerdatteren har en utrolig hjelpsom mor som er svært godt likt av barna. Tror det stresser farmoren i dette tilfellet. Mens i vårt tilfelle bor de andre besteforeldrene på andre siden av landet og er på ingen måte en"konkurrent".
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Det er stor forskjell og passe på en unge på 1,5 år som mest sannsynlig sover hele natten igjenom enn en baby på 8 mnd som er våken mye av natten. Og de eldre søskena, hvor gammle er de??? Lettere hvor eldre de blir. Men syns allikevel at de kunne gitt dere en alenekveld da, men om de andre foreldrene maste seg til det det er jo en annen sak. Feks: Jeg spør aldri mamma og pappa om de kan ha mine unger på overnatting. Men min søster spør seriøst hver eneste helg, hun måååååå bare ut hver eneste helg, så dermed har mine foreldre hennes barn mer eller minder hver eneste helg... Skal jeg bli sur for det? Nei jeg blir ikke det, for jeg spør aldri heller, hadde jeg spurt så hadde de helt sikkert fått komt på overnatting de også
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Det kan godt hende besteforeldrene koste seg mest med dere på ferie der de slapp å være reserveforeldre og være utslitt når de kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 HI Vi hadde jo med oss et barn på 2 og. De andre søskena var 4 og 7, til de andre. En 3 person som var med på begge turene var rystet over forskjellsbehandlinga. Og forbanna over hvor sløve de andre var med barna sine. Men, men. Lager ikke et nummer av det. Annet enn her ;-) Skal svelge denne kamelen. Jeg hadde aldri lånt en ett-åring bort slik i to uker uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå