Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 og hvordan husker dere deres besteforeldre fra når dere var små?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Jeg hadde verdens beste mormor:) Jeg sprang over marka på besøk hver dag og skulle bare være sammen med mormor:) Vi baket boller, løste kryssord, sang, holdt på med trim for eldre som vi så på tv, stelte i hagen, for på sparketur, sykkeltur.. Det var aldri kjedelig sammen med henne:)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 "Perfekte besteforeldre" gir barnebarna oppmerksomhet når de kommer på besøk :-) De er snille og gode. Gir kanskje en kjeks eller litt saft, kan fint skjemme ut barna litt.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 mine bestefar spilte kort, fortalte historier, lekte med oss barna, var med å trille dukke vogn, leke 17mai. Bestemor lagde god mat, vi fikk is FØR middag:) Hun var bestemt, men veldig snill. Sa det hun mente, og kjeftet på min mamma (svigerdatter) når hun mente hun var urimelig. savner de fortsatt veldig mye, er 15- og 4 år siden de døde
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Jeg har en mormor jeg er veldig glad i. Hun var alltid blid og spøkefull og jeg kunne alltid komme til henne hvis det var noe. Når jeg kom på besøk laget vi vafler og hun fortalte masse historier fra når hun var min alder. Nå er hun verdens beste oldemor. Hun og mamma var dessuten helt like, og det syntes jeg var så festlig:) Farmoren min var hennes rake motsetning. "Dagens unger er late, frekke, masete, ufordraglige..." Alt vi gjorde var feil og hun hadde løsningen på alt. Besteforeldre SKAL IKKE klage på alt man gjør. Jeg grudde meg alltid til å besøke henne.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Har vokst opp med mest kontakt med farmor og farfar siden vi har vokst opp i generasjonsbolig. De var yrkesaktive, men hadde mye tid til oss barna, døren inn til dem var alltid åpen for oss, spiste ofte kveldsmat der og frokost i helgene. Hadde et helt fantastisk forhold til dem. Farfar lever enda, og har fortsatt et godt og nært forhold til ham, ser ham ukentlig og ofte flere gang i uka. Mormor bodde langt unna og var pensjonist siden hun var eldre enn besteforeldra mine, døde da jeg var 13år, men husker sommerferiene hos henne, mange gode minner og så hadde hun alltid så mye rart krimskrams og mange spennende kott å utforske og gjemme seg i. Husker hun hadde ei "bestestue" der vi nesten ikke fikk titte inn på, så vi var mest på kjøkkenet og på tv-stua. Når vi fikk inn på bestestua hennes var det nesten høytid og vi satt som vi hadde en linjal i ryggen livredde for å ødelegge noe av krimskramset og nipset som den stua var overfylt med. Husker kjøkkenet alltid luktet så godt av bakverk, hun bakte alltid noe, og lagde herlig rabarbra saft og så fikk vi kjeft fordi hun var livredde vi skulle falle ned fra de enorme morelletrærne i hagen hennes. Hun hadde en helt vanvittig bær og frukthage, med flere sorter av både epler og plommer, pærer, alle tenkerlige bærbusker og jordbæråker. Middagene var tung men god tradisjonskost, så vi la alltid på oss de 3 ukene vi var hos henne. Hun klagde på at vi sikkert ikke fikk nok mat..hehe..like greit vi ikke bodde der på heltid, da hadde vi trolig blitt veldig fete alle mann, selv om mormor var tynn som ei flis selv, husker at hun nesten aldri satt å spiste ved bordet selv, sto over grytene og serverte. Oi..ble langt dette..men ble veldig nostalgisk her. Har selv unge og supre foreldre og svigerforeldre som er fantastiske besteforeldre selv om de alle jobber, de bruker gjerne av ferien for å låne ungene noen dager eller ei uke, og bruker også av helgene sine. Synes det er viktig for barn å ha et forhold til besteforeldrene og få alene tid med dem hvis det er mulig og besteforeldrene har tid og helse.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Så fine minner dere har fra besteforeldrene deres Jeg vet at mine unger kommer til å få slike minner om mormoren deres og jeg vil veldig gjerne gi slike minner til mine barnebarn en dag Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå