Gå til innhold

Et grusomt sjokk... må nok trekke meg tilbake :-(


Englemamma, prøver igjen...

Anbefalte innlegg

går var jeg på UL. Der fant de en utrolig nydelig fin jente, med med alvorlig hjertefeil. Hun hadde bare to hjertekammer. Skal på videre oppfølging på Riksen imorgen. Men legen ga meg egentlig tre valg: Ta det bort, la det gå ut svangerskapet (lever av navnlestreng) og bare vente på at den dør, eller la den lille gå gjennom tre store operasjoner

- hvis den overlever den første, andre osv... Vi har vel muligens bestemt oss for valget, HVIS de sier det samme på Riksen. Kan ikke la en stakkars baby gå gjennom så mye smerte. Dette er det tøffeste jeg har opplevd, ennå det egentlig ikke har gått opp for meg. Har seks nydelige bilder av den lille jentebabyen min da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

såååå grusomt trist :(

Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for... dette må være ubeskrivelig vanskeli!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom beskjed å få på en dag som skal være så lykkelig og god!

 

Tenker på deg og dine, uansett hvilket valg dere tar.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom beskjed å få, kan ikke være enkelt å bli stillt ovenfor ett sånt valg. Håper dere har folk rundt dere som kan hjelpe dere med ta den rette avgjørelsen for dere, og også bearbeide det valget dere måtte falle på.

 

Til anonym 11.27; skjønner du bare mener det godt, men blir litt feil å si at ordinær UL dagen er en dag som skal være lykkelig og god. Jeg jobber selv i helsevesenet, og mange gravide tror at ordinær UL er til for at en skal få se babyen og vite hvilket kjønn det er. Grunnen til at vi har den er jo nettopp for å avdekke om fosteret har skader/feil. Mange er overhodet ikke forberedt på dette, og får selvfølgelig et stort sjokk når de får en beskjed de ikke hadde regnet med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, huff, huff...får tårer i øynene av dette jeg!

 

I julen i fjor ble vi stilt overnfor samme valget...babyen vår hadde arvet en alvorlig genfeil, og selv om vi viste at det var 50% sjanse for dette, var det likevel et utrolig sjokk for oss! Holdt på å bli revet i stykker innvendig... Denne genfeilen er litt lumsk, for barnet kan være veldig sykt, eller det kan være ganske friskt...vi hadde selvsagt valget om å beholde, men valgte å ikke gjøre det pga alle problemene som barnet ville kunne få i livet sitt.

 

Ble gravid igjen etter 3 mnd, og denne gang er barnet friskt. Så endelig stråler lykken til oss...

 

Men til dere som sitter oppi dette nå, snakk sammen, oppsøk kyndig hjelp på sykehuset...og ta valget som føles best for dere. Ikke forvent at noen skal forstå hvilket helvete dere går gjennom følelsesmessig, og ikke hør på dem som mener at de ALDRI hadde tatt abort... Vi valgte å ikke si noe til noen utenom helt nærmeste familie. Orker ikke at folk skal mene ting, komme med "råd" om hva de ville ha gjort, snakke om oss, eller med oss om det. Vi kan ikke ha det hengende over oss hele livet, og ønsker å se fremover og legge det bak oss... For oss har det fungert veldig bra. Men mye av grunnen til det er nok at vi har en liten spire på vei nå, og at alt er bra med ungen denne gangen :-)

 

Lykke til med valget, og ta vare på dere selv uansett hva dere velger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tankene mine går til dere, ikke lett dette. ta vare på alle minner uansett hva dere velger er mitt råd til dere. Alle detaljer som er så sterke nå svinner med tiden. minnene er da gode å ha.. snakker av erfaring der...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig leit å høre. Jeg har fulgt med deg litt her inne siden vi har samme fødselsår og er førstegangs fødende. Hva skal man si...Det er litt av et dilemma dere står opp i. Jeg hadde blitt knust av en slik nyhet selv.

Det er ikke noe jeg kan si for å trøste dere, men jeg håper at det lykkes dere bedre i fremtiden uansett hvilket valg dere tar.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...