Gå til innhold

Rengjøring av flasker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte rengjør dere flaskene til deres små? Lurer, fordi jeg leste et innlegg om ei som ikke gjør det hver gang til hennes 6 mnd gamle barn. Jeg steriliserer flaskene hver gang etter de er brukt (min er 8 mnd), men viss det viser seg at dette ikke er nødvendig lenger, er jeg glad for å slippe... (åja.. jeg er dibber, men ikke ute etter å kritisere NOEN) :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da minst gikk på flaske enda, vasket og kokte jeg alle flaskene på kvelden, lagde til mat for neste døgn og satt i kjøleskap.

Skrevet

Men du ville ikke gitt samme flaske to ganger uten å koke/sterilisere? (hvis det ikke var kristilfeller;))

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke. Passet på at jeg hadde nok flasker. Steriliserte fram til 8 md jeg. Mulig det ikke er helt nødvennndig, men det gikk bare vane i det til slutt. Regner med jeg gjør det samme denne gangen, om jeg ikke får til amminga.

Skrevet

Takk for info:)

Da får jeg bare fortsette å sterilisere og vaske i oppvaskmaskin :)

Skrevet

Ikke HI men når kan man kun vaske i Zalo? Altså slippe både oppvaskmaskina og sterilisering

Skrevet

Flaskesmukkene må steriliseres hele flaskeperioden... Ellers må det vel gå greit å vaske resten av flaskeutstyret i zalo?

Skrevet

Det har jeg ikke funnet noen retningslinjer på. Greia med melkeflaskene er at det finnes en melkebakterie som er skummel for de minste, det er derfo man bør være nøye med akkurat de. Bakterien drepes ved høye temperaturer (derfor sterilisering i starten og oppvaskmaskin med høy temp senere). Så hvis flaskene ikke brukes til melk bør man kunne droppe sterilisering samtidig som man slutter å koke drikkevannet (når man starter med annen føde enn melk, 4-6 mnd).

Selv vasket jeg for hånd og steriliserte de første mnd, og gikk deretter over til å kun skylde i kaldt vann og sette de i oppvaskmaskinen. Flaskesmukkene ble vasket med spesialkost og kokt.

Dette flaskestyret er ganske slitsomt når det står på, men for meg hjalpt det tenke på at dette tross alt var en veeeldig kort periode sett i et større perspektiv :-)

Mange som kjøper seg microstrilisator til formålet, det skal være ganske kjapt og enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...