Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 ...men denne fant hormonheksa i meg.. http://snurpehueogkjrringtroll.vgb.no/2010/07/07/la-ungene-fa-pr%c3%b8ve-seg-pa-det-meste/
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Høres visst ut som at jeg får pinglebarn som ikke røyker eller drikker i nærheten av dem:/ Kanskje en grunn til at barna hennes er antirøykere og totalavholds. De er nok fed up av mammaen sin.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Det er nok skrevet kun for å provosere! Makan for et kvinnfolk! Stakkars barn.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Syns hun har noen poeng men det med røyken og samlet fest for barn og voksne med alkohol i bilde synes jeg ikke noe om..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Bortsett fra røykinga (jeg er fanatisk ikke-røyker) så er jeg faktisk enig med henne.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2010 Jepp, vi får visst pingler begge to. Lot meg terge av hele idiotholdninga med at " det gikk bra med mine uger, så da er det ikke farlig.Forsknninga tar feil.. Jeg har rett og du er dum"...baah, er det mulig!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Hva ble du så provosert av? Hun ble mor for 25 år siden og gjorde sitt beste da. Hun har fått friske, fine barn hun er stolt av og husker småbarnstida som lykkelig. Dette provoserer deg? Min mor hadde alle ungene liggende på magen, det ble røyket i bilen, og vi var "ute" hele dagen. Det var en lykkelig tid både for foreldre og barn. Vi er normale, friske mennesker med god utdanning alle sammen. Provosert? Av og til må man tenke seg om litt og huske at retningslinjene endrer seg over tid, og det som er opplest og vedtatt i våre dager ikke nødvendigvis er det om 20 år, og var det slettes ikke for 20 år siden.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Syntes det hørtes litt ut som min barndom jeg, Og den ser jeg tilbake på som veldig lykkelig ) Jeg kommer også til å gjøre mye av det samme med mine barn, utenom det med røyken da. Den vil jeg holde dem unna ) Men det med å inkludere dem når vi har gjester og det å ha "åpnet" hus er jeg veldig for.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2010 Hva jeg ble provosert av, har jeg skrevet litt lenger opp Det gikk på den holdningen om at hun har rett, alle andre tar feil, for det har gått bra med ungene hennes. At unger skal få prøve og feile og skaffe egne erfaringer jeg helt for, så den er grei. Og at ting var annerledes for 25 år siden vet jeg, men jeg syns det blir litt..stupid å mene at forskning de senere år ikke har noe for seg, fordi det ikke var sånn da. Skjønner du hvor jeg vil? JEg fikk mii eldste for 11 år sidenn, og gjorde mye da jeg ikke ville gjentatt nå, nettopp fordi det har vist seg at ting ikke var så bra.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Jeg oppfattet det ikke slik at hun mente man bare kunne røyke foran barna sine, selv om det var vanlig før. Hun virket heller mer opptatt av at man ikke trenger å være så redd for at barna ser at foreldrene tar et glass vin eller to. Og det er jeg faktisk helt enig i.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #11 Skrevet 9. juli 2010 Hehe,blir du provosert av dette? Syns ikke det var noe galt jeg.
Rampongi Skrevet 9. juli 2010 #12 Skrevet 9. juli 2010 Rull inn da mennesker. Det finnes de som ikke greier å ta vare på ungene sine pga av rus, og det finnes de som greier å ta et glass vin og fortsatt være mamma og pappa og gi ungene gode oppvekstvilkår. Jeg velger å tro at denne familien skapte trygge gode voksne, mye pga sin laidbacke holdning og evne til å inkludere både unger og voksne i det som skjedde i livet. Jeg vokste også opp med røyk innendørs, det var jo tidlig på 80-tallet for svarte. Ante litt mindre om skader dengang, enn nå. Jeg røyker ikke, men det er ikke pga av mine foreldre, det er fordi jeg ikke fikk det til, gudene skal vite jeg prøvde. Selvsagt får man ikke røyke hjemme hos oss, netttopp fordi at vi nå vet at det kan være skadelig. Men jenta mi skal få være med på konsert om hun vil. Vi kommer til å ta en øl eller et glass vin på kvelden og skal samtidig greie å ta vare på ungen.. Ser heller ikke problemet med å servere ungen et glass brus i et selskap en gang i blant, så lenge det ikke er hver lørdag.. Men ikke før hun er godt over 2-3 år.. Hvorfor velge å ha som utspunkt at denne mammaen ikke gjorde en ok jobb?? Give her some slack da jenter..
Rampongi Skrevet 9. juli 2010 #13 Skrevet 9. juli 2010 ser at det nesten bare er solkira som lar seg provosere, så da mener jeg rull inn solkira
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #14 Skrevet 9. juli 2010 Jeg syns det hørtes ut som at vi gjør noe galt ved å ikke utsette ungene for røyk. Jeg ble veldig provosert av akkurat det. Tror det var det Solkira mente også.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 9. juli 2010 tja...hver sin mening, og det er bra. For mi del er det ikke greit å hverke røyke i svangerskap, eller i lag med ungene. Har gjort begge deler før, og angrer som ei bikkje. Konserter..vel, dertblir det vel en skjønnssak, avhengig av lokasjon, og om det er inne eller ute. Tar ikke med en femåring på metalkonsert (selv om jeg er fan av musikken sjøl). Det får eventuelt bli en utedørskonsert i ti, tolvårsaldere, om de har interesse for det. Når det kommer til alkohol, åpent hus og voksnes fester..jeg synes ikke unger har noe hverken i åpent hus eller voksenfester å gjøre.At ma ka ta e øl eller et glass vin i ny og ne sier jeg ingenting på, å drikke seg beruset med barn tilstede er derimot ikke greit. Om det fortsatt ikke ble noe klarere for de av dere som leser det dere vil, så beklager jeg i grunn ikke det Igjen, bra med forskjellige meninger, jeg lufter mine, i likhet med resten her inne. Og ikke gjemmer jeg meg bak anonym-kappen heller Men nå har jeg ting å gjøre, så da stikker jeg herfra, så får dere fortsette dere som gidder! Ha en fin sommerdag!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #16 Skrevet 9. juli 2010 Jeg tror også at vi tar noe bort fra barna ved å skjerme dem for alt, og å vokte dem i alt de holder på med. De må få være med, lære alle sider av livet å kjenne, og også må de få ansvar og selvstendighet. Vi raner dem når vi alltid passer dem så mye.
Rampongi Skrevet 9. juli 2010 #17 Skrevet 9. juli 2010 Da er vi nok sånn passe enige alikevel Solkira!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #18 Skrevet 9. juli 2010 Litt på spissen og ikke helt enig med røyken. Men hun har et poeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå