Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Hva slags assosiasjoner får dere? Dette er er et familienavn hos oss som mange ville blitt glade for om det ble brukt. Men jeg er litt usikker. Er fra vestlandet så vi legger mer trykk på konsonantene enn det blir gjort på østlandet for eksempel. Martha høres pent ut på østlandsk ut, men på for eksempel bergensk og ålesunder blir det Marrrrrrta, hehe. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Høres svenskt ut :-) men er et fint navn, men ikke mange her jeg bor som heter det.
Lilleleen Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Min farmor het det, så tenker på henne ) Snakket om det navnet senest i går kveld og jeg syntes det er veldig pent )
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Bestemora og niesa mi heiter Marta, så eg har gode assosiasjonar til namnet. Synes det er eit fint og stødig namn.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Martha er et sterkt, flott navn som var mye brukt i Norge for noen år siden. Vi har en gammel rosemalt kiste i familien med navnet Martha på, så det kunne jeg godt bruke
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Jeg synes det er fint :-) Vil bare komme med et lite innspill, og det er at man bør tenke litt over hvordan det blir for ungen å bære dette navnet i hverdagen. Jeg har selv et traust norskt navn, la oss si Ragnhild (for anonymitetens skyld ;-)). Dette navnet synes jeg er veldig fint i dag, og liker også at det ikke er så mange som heter det! Men når jeg vokste opp... på det glade 80-tallet da alt gikk i pastellfarger og alle venninner het Kine, Cathrine, Line, Stine osv.. Da var det faktisk litt kjipt, og jeg ble mobbet for det. Men, på den annen side, tror det er mer "kult" i dag å bruke trauste navn.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Martha i farta! Ser for meg ei aktiv og bestemt lita jente:-) Fint navn!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 Nydeligste! Jeg er fra østlandet og synes uttalen blir enda penere på fks, bergensk der R-en kommer frem. Høres så rent ut. Her blir det ofte mer som 'Mattha' Gå for navnet! Hun kommer til å skille seg ut på en positiv måte blant alle Isabella'ene og Linnea'ene! ;D
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #11 Skrevet 9. juli 2010 Kjenner er toppers kvinne med det navnet:) Bare gode assosiasjoner.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #13 Skrevet 9. juli 2010 Så gøy at så mange likte det :-) Liker det godt selv. Den egentlig største "ulempen" med navnet er at jeg ved en glipp nevnte til svigermor at vi hadde dette som et av valgene. Og siden hun ble såå gira og skikkelig maste om navnet så fikk jeg mindre lyst til å bruke det. Hehe. Det er nesten sånn at jeg har lyst til si til henne at ungen skal hete Raytataa eller Fritteline, bare for å irritere henne ;-) Jeg er slem og hormonell, det er herved innrømt. hilsen trådstarter ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå