Gå til innhold

Hva ville du ha gjort? Ang tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husbonden har knekt av mesteparten av en tann, og har vært hos tannlegen. Han fikk tre alternativer

1. Rotfylling, uten at hun kunne garantere at det kom til å være helt 100% vellykket, pris kr. 10 000

2. Fjerne tannen og sette på ny tann, pris kr. 25 000

3. Fjerne restene av tannen og that's it.

Tannen er så langt bak i munnen at den ikke vises, sånn sett, men det er jo det med å ikke ha alle tennene på plass i relativt ung alder...

Hva ville du ha gjort? Jeg tror jeg ville ha fått satt på en ny tann, selv om prisen er noget stiv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilken tann det er. Selv mangler jeg to tenner og har to relativt store mellomrom på grunn av det, og jeg plages ikke av det i det hele tatt. Men jeg ville valgt ny tann foran rotfylling.

Skrevet

Tror jeg hadde hørt med en annen tannlege først. Kanskje prisene er bedre der. Eller at h/n har mer forhåpninger om at rotfylling blir bra.

Skrevet

Herlighet for noen priser!

Mannen din bør helt klart sette inn en ny tann på stift i den tannen som er ødelagt. Og det trenger absolutt ikke koste 25 000. Be han dra til en utkant-tannlege som han vet er flink. Noen som kan anbefale en her, kanskje?

Jeg måtte sette på en ny tann i går. I Trondheim fikk jeg pris på 12 000, men her jeg gjorde det, betalte jeg 4600 totalt. Det er kjempestore variasjoner!!

Skrevet

Da sier du bare;

Kjære, ungene har jeg skaffet barnevakt til, for du og jeg skal på langhelg til Budapest ;)

Vi har nettopp hatt en "lignende tråd":

http://www.dinbaby.com/forum/thread/142057090

Sitat:

Har en kompis som nettopp har kommet hjem fra Budapest.

http://www.tannreiser.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=270

Med dem får du gratis tolk, gratis flyreiser med Norwegian, gratis hotel, og du får f eks ny fortann til kr. 8650 eller andre implatattenner fra behagelige lave kr. 4450.

Og som kompisen min sa, det finnes faktisk enda billigere tannleger i Ungarn, men ingen som er så flinke, og med så gode garantier.

Organiseres av et solid trønderfirma som kan nåes på telefon 412 18 771

Skrevet

Slank bakfra, det var faktisk fortannen jeg skiftet, til 4600 her i Norge.. Og det er til en veldig dyktig kvinnelig tannlege, så man kan finne billige alternativer her hjemme også.

Men jeg er enig i at det er smart å reise, spesiellt om man har mye man skulle ha gjort! :-D

Skrevet

, til 4600 her i Norge

------------

Hvor? I hvilken by? Hvilken tannlege? Og hvordan ble den satt inn?

Samboern måtte nettopp trekke en jeksel som sprakk pga amalganfylling på tvers, og er i ferd med å bestille budapest-tur siden xxxxx var så fornøyd.

Skrevet

Jeg synes det høres mistenkelig billig ut Bompibomp..?

Har du operert inn stift, og fått satt på ny tann..?

Når de aller fleste tar 20-30 000 for en slik jobb, så hadde jeg blitt skeptisk om noen ville gjøre det til 4 600 he he!!

Er det kanskje noen du kjenner, sånn at du har fått "vennepris"..?

Skrevet

Jeg hadde nok valgt ei ny tann.

Men helt tragisk at tannlege skal koste så mye i Norge. Men men. Hør litt rundt. Kan helt sikkert finne noen som er en 6-7000 kr billigere hvertfall. Er jo litt det og.

Gjest datatyven
Skrevet

Bruker du den offentlige tannhelsetjnesta koster det ikke 10.000,- å rotfylle ei tann.

Det var forresten ikke dårlig med 25.000,- for ei tann på stift.

ER det 12 års jeksel hadde jeg kvitta meg med tanna og klart meg uten, er det derimot en 6 års jeksel ville jeg ha fiksa tanna.

Ville nok heller ha forsøkt rotfylling før jeg begynte med implantanter, det skulle da la seg lett gjøre å se om man kan rotfylle eller om man beøver ny tann.

En kan også ha en bro over mellomrommet om det er en 6 års jeksel, eller og goså om det er en 12 års jeksel og han har vidomstennene inntakt.

Ville ha snakka med ny tannlege, helt klart.

Skrevet

Min tannlege bygget opp en tann med fylling da dette skjedde meg. Garanterte ikke for hvor lenge det varte før jeg trengte rotfylling, men (bank i bordet) den sitter enda etter flere år. Spør om det kan være ett alternativ, og i mellomtiden (mens dere venter på at den provosoriske tannen skal falle ut:)) så tenker dere over alternativene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...