Villa Perlesukker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Gutten på 7 år har spilt siden han var 4 år. Han var så "heldig" å ha en bestekompis i barnehagen som var vill etter dette og de satt ofte sammen med de ansatte og spilte sjakk;) Nå har han kommet så langt at han kjeder seg grønn hvis han skal spille mot oss hjemme. Noen som har barn som også spiller sjakk...og hva gjorde dere dagen de ville ha flere utfordringer i spillet? Noen med tips?
Villa Perlesukker Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2010 HAHA ja genialt har ikke tenkt på det. At jeg ikke har tenkt på det er jo rett og slett flaut hihi.... finnes vel standard programmer på pc tror jeg? *sjekker*
Rampongi Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Det gjør det nok, og det finnes sikkert mye online også. Ja, du vet, det må til en ekte dibber innimellom (jm tråd på anonym om hva en dibber er for noe..) Hilsen rampen som fortsatt er flau over å være mest aktiv her inne..
Villa Perlesukker Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2010 Jeg bryr meg rett og slett ikke om kommentarer på de der listene. Fader altså det er da mye man skal henge seg opp i Alle har sin historie. Jeg tipper så fort jeg får nettsiden min "opp å gå" så blir jeg mindre her inne men synes egentlig det er nokså koselig. Så får man jo alltid svar om man lurer. Dib er som et moderne leksikon hehe alltid en eller annen som vet
Rampongi Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Det er sant. Jeg kan heller henge på nettsia di jeg lage bråk i kommentarfeltene.. Thihi.
blomstre Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Jeg ville ha sjekket om det var en sjakklubb der jeg bor :-) Så blir det litt sosialt og man kan lære av andre også (og man kan bli med å konkurere etterhvert). Tror mange har egene barne- og ungdommsgrupper. Vet de har en ganske stor og aktiv sjakklubb her jeg bor, de har også egene kvelder for barn og foreldre slik at foreldrene også kan trene seg opp ;-)
kitty litter Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Ja, guttungen på 6 elsker sjakk. Er blitt lært opp av faren sin fra han var 4 år og de spiller hver dag... Jeh skjønner ikke alle de forskjellige reglene, rokkeringer, engelse åpninger osv... Tenkte å melde han inn i barnesjakklubb etterhhvert...
Gjest vinterbrud Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 Ta kontakt med nærmeste sjakklubb og meld han inn.Der får han spille mot andre og får utfordringer. Sjakk er jeg vokst opp med da jeg har to brødre som spiller. Så artig at han liker sjakk! Jeg spiller ikke selv,men er intressert i det og synes det er gøy med barn som spiller det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå