Gå til innhold

Redd/bekymret liten gutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre lang historie kort: for et år siden valgte samboeren min å gjøre slutt på forholdet, og vår lille gutt taklet dette egentlig ganske bra, men det siste halve året har han begynt å bli redd og bekymret for alt muligt.. Gutten vår klarer ikke å være alene feks dusjer jeg må han være med og låse døren, sitter i en krok til jeg er ferdig.. Han går heller ikke på do alene , eller leker på rommet alene.. Gråter hver gang jeg går.. Han er fire år..

Kjenner at jeg begynner å bli beymret for han..

Faren har funnet seg en ny dame, og skal på ferie sammen med henne, hennes unge og vår gutt i sommer.. En dag så sa gutten min " mamma jeg vil ikke sove sammen med xxx, det liker jeg ikke"" , altså hennes unge...!! synes ikke dette er greit jeg... Vår gutt har alltid sovet i samme seng som faren, fordi han ikke har tatt den kampen og nå skal han plutseligt tvinge gutten vår å sove i samme seng med noen som han ikke kjenner så godt..

Tror mye av redselen kommer av de store forandringene hjemme hos faren ... Men hva kan jeg gjøre?? Sier jeg noe til faren så er jeg bare ute etter å ødelegge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om meklingstime og ta opp samværsspørsmålet med mannen din. Få fagfolk til å hjelpe deg med å fremme guttens sak i dette - han skal kanskje forskånes fra en påtvunget familieliv.

Skrevet

Du kan jo snakke med faren, spørre hvordan gutten er hos han, fortelle hvordan gutten er hos deg. Spørre hvordan dere best mulig skal ordne situasjonen til deres barn. Samarbeide om barna er viktig.

Skrevet

Han har i alle fall de klassiske symptomene på et småbarn som trenger stabilitet, rutiner, trygghet, små skritt mht forandringer... alt det som er vanskelig å love ham når han må ha en stor del av tida si utenfor det "faste" hjemmet.

Syns han burde slippe å dra på ferie med dem, kanskje en langhelg er nok i denne omgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...