Gå til innhold

Hva legen sa til meg!!! (Samme som på 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37 uker på vei nå, var hos legen igår - alt fint!

Har til nå gått 1 gang i måneden og trodde jeg skulle gå hyppigere til kontroll nå mot slutten. Men hun sa at jeg ikke trengte å komme før i uke 40 - om jeg ikke hadde født innen da!

Der og da reagerte jeg ikke noe på det, men nå slo det meg plutselig - er det ikke like viktig og om ikke viktigere nå mot slutten å gå på kontroll da?

Jordmor har ferie, så kan ikke snakke med henne,heller....

Jeg vet ikke, kanskje bare jeg som overreagerer?

Nå har jeg født før og det har vært fine svangerskap, men det burde jo ikke ha noe å si på oppfølgingen, sånn sett...trodde jeg.....

Hvordan skal det være nå på slutten egentlig, er jo noen år siden jeg fødte sist, så vet jo ting har forandret seg, men da gikk jeg oftere til kontroll mot slutten enn i begynnelsen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Sa legen at du kan ta det med ro, så kan du sikkert det.

Skrevet

Standard opplegg er kontroll i uke32, 36, 38, 40 og evt. 41. Hvis du ikke har økning i blodtrykk eller annet som krever tettere oppfølging høres det ok ut å vente til uke 40.

Skrevet

I begge mine sv.sk så har jeg vært til kontroll en gang i uka siste mnd. Det har vært på to forskjellige steder, altså forskjellige leger og j.m. Og det har aldri vært noe "galt" med meg. Alle prøver fine osv.

Skrevet

Var en gang i uka forrige gang, pga høyt blodtrykk. Denne gangen to uker mellom hver kontroll siste mnd, og da ser alt fint ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...