Gå til innhold

OMG! Rødt papir i hvitvasken! What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser når jeg tar ut hvitvasken at det er masse rosa flekker på skjortene og toppene. En rød klump med papp datt ut og jeg aner ikke hvor det kom fra...

Kan jeg putte plaggene i ei bøtte med vann i kveld og skambleke dem med klorin i morra? De ser ikke ut og blir kasta ellers... Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville putta det rett inni maskina igjen, fylt kammeret me vanich hvitvask, og startet maskina på flekkfjerningsprogram..... Så håpet på det beste!

Lykke til

Skrevet

Har vaska det først på 60 grader og etterpå på 80, så nå er jeg sikker på at jeg har fått satt inn fargen liksom. Hjælpes!

Har ikke Vanish nå og får vel ikke gjort mer i kveld. Er det bedre å satse på flekkfjerner enn total klorbleking tro?

Skrevet

det spørs vel litt på stoffet til de hvite klærne.

men om ingen ting funker kan du jo farge dem i en farge du liker

Skrevet

Sett på vasken på kok og fyll klorin i der hvor tøymykneren skal være. SÅ blir det borte. Etterpå vasker du hele sulamitten på nytt for å være sikker på at klorinen er borte.

Har skjedd meg og en gang og mamma sa jeg skulle gjøre det slik alt gikk bort

Skrevet

Takker for svar!

Får prøve å gjøre noe med elendigheta når jeg kommer hjem. Er skit det samme om det er varme eller klor som ødelegger stoffet. De ser ikke ut som de er nå uansett. Så det er verdt forsøket...!

Skrevet

Høres ut som en name it merkelapp. Jeg har fått ødelagt mange nye babyklær etter at jeg glømte å ta av en slik. Fikk det ikke bort med klor og måtte farge noe av tøyet mørkeblått, resten ble liggene til irritasjon en stund.

Skrevet

Jepp, har funnet synderen! På lillebrors nye nameit-bukse hang bare tråden igjen.

Men klærne er nå kritthvite. La de i bløt igjen i går i stedet for å henge til tørk. Så en time i klorvann i ettermiddag, stappa alt i maskinen med endel klorvann inni, vanlig vaskepulver og 60 grade. Alt var strålende hvitt igjen! Hurra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...