Gå til innhold

Hjelp ang. febertermometer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et febertermometer som er kjøpt på apotek1 modell dt502.

I berksanvisningen står det at målingen skal ta ca 10 - 15 sek, og termometeret skal da gi fra seg et lydsignal på 4 korte støt. og symbolet C vil slutte å blinke.

Problemet mitt er at termometeret fortsetter å måle etter at dette har skjedd. Har opplevd at det måler nesten 1 grad mer etter at det har pepet flere ganger. Er dette normalt, og hva temperatur skal jeg se på?

Har en datter med feber nå ikveld så håper på hjelp fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bytt batteri og se om det hjelper :-)

Skrevet

Har ikke det men ahr du prøvd å søke det opp på nettet? Om ingen finner ut av det og du misenker høy feber og ser dårlig allmenntilstand så gi paracet og gå på apoteket i morgen og få hjelp med termometeret eller kjøt nytt :)

God bedring til frøkena :)

Skrevet

Takk for svar.

Har desverre ikke nye batteri, men prøvde å ta ut batteriet og sette det i på nytt. Nå kommer det ikkje temperatur opp i det hele tatt. Så tror ikke det virker som det skal nei.

Kan jeg bruke øretermometer på en jente på 6mnd.

Allmentilstanden hennes var heldigis bra før hun sovnet. Nå sover hun godt. Skal vekke henne noen ganger iløpet av natten..

Skrevet

Ja, du kan bruke øretermometer på henne. Men det aller beste er dem gamledagse oppi stompen hvis du har et slikt...

Skrevet

det er det gammeldagse som ikke virker lengre. skal gå å kjøpe nytt imåren, men får ikke tak i nytt nå ikveld. får bruke øretermometeret i natt, å skaffe et nytt imåren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...