Gå til innhold

Noen som kan noe om liv/uføreforsikring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har god liv/uføreforsikring gjennom jobben.

Men jeg er veldig usikker på hva den gjelder og summer osv.

Hvis jeg f.eks blir 50% ufør nå, jeg er 28 år, vil jeg da få en engangssum eller månedlig beløp?

Legen min snakker om at jeg burde bli 50% ufør, for å klare hverdagen.

Jeg jobber nå 100% og er alene med et barn..

Håper noen vet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsikkringene er svært ulike. Du må lese betingensene. Husk også at det er forskell på medisinsk uførhet og arbeidsmessig uførhet (eller hva det nå er som er termen). Selv om du får innvilget 50% uføretrygd er det langt fra sikkert du vil bli vurdert som 50% medisinsk ufør. Det er som regel det som kreves for at du skal få utbetaling fra forsikkringen.

Skrevet

Skjønner.

Hva går under medisinsk ufør?

Dette er pga. tilbakevendende depresjoner, som ofte begynner når det blir for stort arbeidspress..

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan depresjoner kommer inn i regelverket. Så vidt jeg vet er det ganske sjematisk. For eksempel: Mistet venstre hånd = 20% medisinsk ufør, mistet høyre hånd = 30% medisinsk ufør, 100% blind = 90 % mediinsk ufør. (Prosentene jeg har skrevet stemmer ikke. Det var bare for å vise systemet)

Skrevet

Skjønner.. Så da går gjerne ikke psykiske lidelser under medisinsk ufør i det hele tatt :(

Så utrolig kjipt..

Skrevet

Det kan det godt hende det gjør. Jeg vet bare ikke hvordan det vurderes. Er desverre ingen ekspert. Sansynlig vis vil du finne ut av det hvis du leser vilkårene i forsikkringen.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke vilkårene. Vi har ikke fått de. Bare vet vi har veldig god forsikring som alle sier..

Jeg får vel se om en på personal kanskje vet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...