Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Har lest mye og skrevet litt der inne et par år. Har desverre ikke noe godt inntrykk av nettstedet lengre. Utrolig mange bedrevitere, og veldig til å kritisere andres valg. Er det egentlig vanlig å bli så opphengt i bleier at man diskuterer det opp og ned i mente? Er det vanlig å bli så opphengt i økologisk mat at når man skriver ned en oppskrift står det økologisk foran hver ingrediens? I begynnelsen var det et inressant sted, flott garn og mat side, og der holder jeg meg enda. Men ellers preger det vel stedet at enkelte blir så utrolig opphengt i ting, BLW, tøybleier, ØKOLOGISK!, sjal, anti BB, osvosv. Hva med den gylne middelvei? Gjelder selvfølgelig ikke alle brukere av siden, men dette er inntrykket jeg sitter igjen med.
lillepixie Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Innholdet i dette innlegget er slette av moderator på grunn av personangrep.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Veldig morsomt at "Ulla" her blir hengt ut, for hun som har laget nettstedet heter ikke det. Men igjen, det viser jo hvor mye dere vet om tettinntil.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Det er litt spesielt der inne ja. Men jeg må si det virker mye mer hyggeligere enn her hvertfall. Og noen har det jo slik at det er noe de brenner for, tenkt deg så flott å få det ut, og at det faktisk er noen som hører på deg, og kanskje til og med er opptatt av det samme som deg. Da blir det veldig mye av en ting ja.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Hun som eier tettinntil.no heter ikke Ulla. Det er vel positivt og negativt på de fleste forum, på tettinntil er det kanskje bedreviterne, på DIB er det de misunnelige drittkasterne. Det er også ofte sånn at de mest engasjerte er de som syns best. Det at tettinntiller`ne er "opphengt" i sjal er vel ikke så rart, det er jo tross alt et bæreforum. Og likedan med tøybleier, det er jo tøybleieforum der også. Anti-BB, vel, det er jo fokus på ergonomisk og riktig bæring. Jeg har dog sett like mange som forsvarer BB-bærerne og det er en del internt på TI som er lei av denne "dissingen". Økologisk mat er jo kjempefint! Bra for kroppen og miljøet. Og det som også er så fint er at du bestemmer selv hva du bruker penger og tid på. De fleste følger dog den gylne middelvei, men hva den gylne middelvei er kan være ganske relativt...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Jeg var mye på DiB og BIM frem til jeg fikk mitt andre barn. Da jeg ventet barn nummer to begynte jeg å bli lei av all kranglingen og alle de lavpanna rådene man fikk her inne på DIB (type " jeg vil ha KS fordi jeg er redd mannen ikke vil synes jeg er pen der nede etterpå", Ja, begynn med grøt når barnet er 3 mnd") . Jeg husker at jeg ofte var veldig provosert og sjokkert over en del innlegg her inne på DIB. Jeg vet ikke hva som utgjør forskjellen, for jeg kjenner til mange voksne og smarte mennesker som er medlemmer her inne. Likevel er dette et mye mer uhøflig forum hvor også folk synes å ha mindre kunnskaper enn på TI. På TI får man ikke skifte nick hele tiden og man får heller aldri være anonym. Det gjør at folk ofte tenker mer gjennom hva de skriver. Der oppstår vennskap der inne og jeg må si jeg får ufattelig mye bra og gjennomtenkte råd fra alt om middager, sykkelvalg, vognvalg til prevansjon. Av en eller annen grunn har også folk mye bedre skrivespråk der inne (mer utdannelse eller mer intelligens? - unnskyld, bare måtte). Aktiviteten er også høyere på TI så man får kjappere svar. Ulla er bare en annonsør. Hun som driver nettstedet er en helt normalt menneske (nå med doktorgrad, som kanskje ikke er så normalt). TI var også for meg veldig sært i starten men etterhvert skjønner man at der er koder for riktig atferd fordi man ikke er anonym som her inne. Egentlig tror jeg HI her har laget et tulleinnlegg for å lokke frem TI'ere her inne ;-) Hallais altså! Nei, tro meg: der er mye høyere andel refleksjon, høflighet og erfaring på TI enn her inne og jeg har nok hatt over 1000 innlegg begge steder.
erika06 Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Hvorfor tør du ikke si dette der inne? Er det kanskje fordi du ikke kan være anonym der? Synes det er dårlig å henge ut folk slik, og spesielt når du tar feil person, for Ulla har ikke noe med forumet å gjøre som sådann. Du sitter jo selv og kritiserer andres valg i dette innlegget ditt, du kritiserer andre som har valgt en vei å gå innen mat, bæretøy osv, da er jo du like ille i grunn. Men men, feig kalles det, venter på TI på denne tråden der, hvor du sier alt du sier her, så får vi se om du er tøff nok når du ikke kan gjemme deg bak anonymitet. I tillegg står det deg helt fritt å ikke være der, om du synes alle der er så håpløse som du gir utrykk for. Jeg trives der, fordi der får en lov å være seg selv, uten å få slengt dritt etter seg slik en får her inne ofte.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Jeg liker TI Mitt virituelle hjem. Det er en lettelse å slippe å forsvare mine foreldrevalg. Og det var nettopp det som var intensjonen med TI, at de som tenker litt utenfor boksen skal få ha en forum hvor man slipper fordømmelse. Nei det gjelder ikke for alle valg, det er ikke meningen at du skal få aksept for skrikekurer, fast føde før fire måneder og krenkende adferd ovenfor barnet på TI. TI er et sted for oss som ikke synes det er gode valg. Mange som tenker på den måten driver med bæring, fordi det muliggjør å få unnagjort det man trenger å gjøre uten å måtte legg fra seg et gråtende barn. Bæring var i stor grad her i vesten et fenomen innenfor en viss forelderfilsofi, attachment parenting. Bæredelen har spredd seg utenfor den filosofien, og det setter alle pris på, men mange av de som har vært på TI lenge deler den foreldrefilosofien og det preger forumet. Om du ikke liker TI så foreslår jeg at du holder deg her.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Forresten: På Ti kan vi - vinne flere lekre premier til en verdi av 800kr nesten hver måned! - utrolig kule smileys som kan brukes i innleggene. - designe egne signaturer og ha kjekke avatarer. - kjøpe, selge og bytte ting med stor trygghet - lett laste opp egne bilder, videoer og linker - låne et lass med lekre bæretøy Altså litt mer muligheter enn her i de blå boksene med "anonym" under. Humoren er ihvertfall påtakelig mye bedre der inne. Surpromp!!!
ulla+ Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 hehehehe, er jeg blitt eier av tettinntil? ja, jeg trives utrolig på tettinntil, nettopp pga den fine tonen der inne og mulighetene til ekte vennskap og varsomhet. men det er jo slik at tettinntil ikke er et vanlig samtaleforum, men et nettsammfunn. litt som en liten landsby, der man tar vare på hverandre. og vi spiser ikke økologisk her i huset. når det kommer til grundlegerens måte å opptre på, så er det jo logisk at en hyggelig tone og rikelig med god og nyttig informasjon, holder medlemene fornøyde og trekker flere nye medlemmer. som eier av dette firmaet er dette jo av interesse for henne menså, liker man det ikke, blir man borte. så enkelt er det. hilsen, ulla
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Jeg liker også tettinntil. Ikke at jeg er der så ofte ... tror ikke jeg husker innlogginga en gang. Men jeg elsker sysidene for eksempel. Der finner man mye morsomt og fine oppskrifter
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #12 Skrevet 9. juli 2010 Er vel ikkje så rart at folk folk der verkar opphengt i tøybleier og bæring, når det då faktisk er eit tøybleieforum og eit bæreforum? Eg veit iallefall at om eg var ute etter råd i vanskelegare spørsmål feks om oppdragelse ol så hadde eg heller spurt der enn her. Er mange reflekterte og fonuftige mødre der, sjølv om nokon er litt vel alternative etter min smak. Men dei om det. Då har ein jo dib til å vege opp. Er jammen mykje rart her og!
trollmamma Skrevet 9. juli 2010 #13 Skrevet 9. juli 2010 Eg har berre brukt tøybleieforumet der inne. I begynnelsen brukte eg det mykje for å sette meg inn i tøybleier, også fekk ein alltid gode svar når ein spurte on noko, uansett kor dumt spørsmålet var ) Er der ikkje noko særleg no lenger da eg er "erfaren" tøybleiebruker etter så mange år. Men jammen var det gull verdt til å begynne med altså. Ikkje rart det snakkes mykje om tøybleier og bæring der da, ettersom det er eit tøybleie- og bæreforum. Det er da logidk vell?
Utviklingsredaktør Roger Skrevet 9. juli 2010 #14 Skrevet 9. juli 2010 Dere må gjerne debattere innhold på andre forum, men vær forsiktig med personangrep og omtale av personer. Jeg har så langt valgt å modere/slette innholdet i ett innlegg.
Krøvvel Skrevet 9. juli 2010 #15 Skrevet 9. juli 2010 Jeg tror ikke at hovedinnlegger kan ha vært så mye på TI, siden hun ikke vet hvem som eier det engang, haha. Det bunner bare i misunnelse for TI som er et FLOTT forum! For å snu spørsmålet ditt; hvor normalt er det å være så opptatt av å snakke stygt om andre forum at man poster anonyme innlegg på DIB om det?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #16 Skrevet 9. juli 2010 Hvis du er uenig, så styr unna forumet. Bruk egen fornuft, og la andre drive på med sitt hysteri. Gjør noe annet, ta deg et glass vin og la verden gå sin skjeve gang i alle fora for bedrevitende mødre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå