Gå til innhold

Hjelp meg noen! Vannkopper,starter det med feber?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av ungene har hadd vannkopper,så er ikke helt sikker på dette.

Et par i bhg til snuppa hadde vannkopper her for nesten 2 uker siden.I kveld nå hadde snuppa feber,men ingenting feiler henne?Ikke forkjølet eller noe.

Så kom jeg på dette med vannkopper nå,kan det begynne sånn med feber?

Hvor kommer vannkoppene som regel først?Og er det utslett først?

 

Takker om noen orker og svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ikke uvanlig å ha feber eller forkjørla symtomer noen dager før blemmene kommer. Det er vanligere hos voksne enn barn. Datteren min hadde ikke slike symtomer, og ingen av barna i hennes barnehage heller, men det hender absolutt.

 

Vanlig inkubasjonstid er 2-3 uker.

 

De første prikkene kommer i ofte i ansiktet, på hodet og på overkroppen.

 

Skrevet

Vi har gutt nr2 med vannkopper i løpet av et par uker og ingen av dem har begynt med feber. Begge har begynt med prikker på mage/rygg og har ellers vært i god form. Han som er ferdig har hatt feber et par netter, men ikke på dagtid. Det har vært vanskelig å se om det bare har vært utslett eller myggstikk med en gang, men det har ikke tatt lang tid før vi har vært helt sikre på at det har vært vannkopper fordi prikkene har gått over til å se ut som små vannblemmer. Uansett når barnet har feber bør du holde det inne/hjemme fra barnehagen og da vil du jo se om det kommer prikker som blir vannkopper eller om feberen bare forsvinner og ikke blir til noe mer.

Skrevet

Okei!

Takk for svar:)

Hun har ikke vært i bhg denne uka,har ferie,så vi får følge med og se om det kommer prikker:)

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...