KAS.81 har født:-) Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 snuppa har mistet sin første tann, men hvor mye er en tann verdt i dag?. vet ikke helt hvor mye jeg skal putte oppi vannglasset hun så stolt har tanna si i på nattbordet. hun er 5 år
Fire småtroll Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Her i huset har den første tanna vært verdt mest, for den har de fått en liten håndfull med småmynt, ca 40 kroner til sammen. Resten av melketennene har de fått en 20-kroning for.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Har skjønt at vi er veldig kjipe der, den første tanna er verdt rundt 60kr mens alle andre ligger på 10kr (bare)
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Her er det 50.- for den førtste og så 20.- for de neste
KAS.81 har født:-) Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2010 hvordan reagerer de da hvis de får masse for den første og plutselig får bare 10 kr på den neste? snuppa her er veldig opptatt av pengeverdier og sparer penger. og teller stadig pengene i lommeboka si. er det ikke bedre å ha samme verdien hver gang så hun vet hva hun kan forvente når neste faller ut, eller er jeg helt på bærtur nå. husker jeg selv syns det var kjempe stas med masse mynter i glasset på morran. men for meg spilte ikke verdien så stor rolle men mange mynt. kunne gjerne være kronestykker. hun kjenner pengeverdiene bedre enn jeg selv gjorde.
Odine! Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Her har ikke tannfellinga begynt ennå, men jeg tenker at tanna kan ikke bli til mer enn en penge. Dermed er prisen max 20 kr.
HTC Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Jeg har tenkt å betale 10 eller 20 kr pr tann. Ennå ser hun ikke forskjell på pengeverdiene, men det gjør hun nok snart. Hun er 6 år og har ikke ennå mistet tann, starter på skolen til høsten.
lille sprelle Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 hehe - også kommer tiden da de skjønner verdien av penger - "hvis jeg legger tanna i en bok, får jeg papirpenge da?" - hehe
Tokatter_USA Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Tannfeen har gitt en dollar pr. tann. Alt er billigere i USA En nabojente fikk nettopp en dollar får sin første tann og lurte da på om hvis hun slo ut alle tennene sine, om hun da kunne få en sykkel?
2søtesmåh Skrevet 9. juli 2010 #11 Skrevet 9. juli 2010 Ha-ha..VI hadde en raus tannfe her i gården. Tror hun fikk nesten 100 kroner....Sånn blir det nårmamma tar feil va myntene ) Og skal gjøres LITT fort før hun våkner, for det ble glemt på kvelden ) Hun ble VELDIG glad selv, da, men jeg fortalte at det var vanlig og få mere for tann nummer en, slik at man skulle fortsette og gi tenner til tannfeen ) Og neste tann ga vel en 25-30 )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå