Gruffalo:-) Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Gutten min blir 3 år i slutten av september. Men, nå går vi i ferie etter imorgen, og skal først være 3 uker hjemme før vi reiser 2 uker til Mallorca.. Jeg har tenkt litt på å kanskje kutte bleien nå, er det tidlig? Når sluttet deres barn med bleie? Og hva er deres beste bleiestopptips?
lille sprelle Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Snuppa sluttet ved 2 år og 3 mnd, så det er absolutt ikke for tidlig. Begynn med å sjekke ut når barnet får "bæsjefjes" og sett ham på do. Er så stor at du bør kunne snakke med ham om det. Regner med at han skal over i storebarnsavdelingen på barnehagen, og det er jo en grei oppmuntring. La ham være naken der det er praktisk. Han må jo få kjenne på når han skal. Vi har hatt potte fremme lenge, og har med jevne mellomrom plassert henne der. Nå mot sommmeren, ga vi henne mindre valgmuligheter og presset litt. Etter noen uhell (glemte at hun ikke hadde bleie - sa jeg tisset visst litt, så fortet vi oss på do hvor hun tisset resten), har det gitt seg (tok et par-tre dager). Eneste gangen det er uhell nå, er når hun har badet ute. Da blir det et par uhell før hun er i gjenge igjen. Et tips er å innføre fast dogåing før soving, før man skal ut, etter måltid osv. OG SIST MEN IKKE MINST! Skryte masse når det skjer noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå