Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Er det virkelig fortsatt noen som tror på denne "miljø-propagandaen"?? Lille Norge forurenser en promille i forhold til en USA storby, men vi i lille Norge skal redde jordkloden. Huff!! http://www.aftenposten.no/bil/article3725435.ece Og så tar de småbarnsfamiliene igjen. De som kjører trygge biler skal straffes nok en gang. Og jeg kjører ikke Suv, men det irriterer meg voldsomt for det...!! Greit det er noe som heter at "Alle monner drar..." men det er måte på da!!!
Rampongi Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Med en sånn tankegang får vi jaffal ikke redda kloden Alle monner drar, det har du rett i. Jeg betaler gjerne mer og jeg har mellomstor bil, type stasjonsvogn. Om dette forslaget settes i kraft, samtidig som kollektivtrafikken blir mer spenstig, så er det ikke dummen dette.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Ta og betal min del også da. Jeg vil nemlig ikke. Tror du virkelig at det å gi Avgiftspartiet/Staten litt ekstra penger redder verden??? VELDIG naivt! Penger redder ingenting, men aksjoner kan gjøre det. Så lenge pengene ikke går til miljøtiltak (noe bare få prosenter faktisk gjør), så ser jeg ingen grunn til å betale enda flere avgifter.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Egentlig hadde jeg godtatt å bli med på å minske forurrensinga. Men når de setter opp bommer for betale div. miljø vennlige prosjekter, øker busspriser og legger ned gjenbruksstasjonen her i byen. Og i tillegg bruker enorme mengder papir på å sende ut regninger på 5kr for bommen, samtidig som stapper all annet dritreklame i posten min. Avisa her har jo bare en maxgrense på en kvart kg med ekstra reklame i selve avisa. Jeg er dritlei denne miljøpolitikken, den er kun ute etter bilbrukere. Men alt det andre som er unødvendig, det kan vi godt fortsatt bare forrurense med.. Jada.. Og jeg har ennå ikke merka noe til bedre busstilbud etter at de begynte med dette pratet om at folk måtte ta kollektiv, tenke på miljøet og betale enda flere avgifter. Men jeg har merket at bussprisen har økt med over 40%.. Hurra for miljøpolitikk som bare tar og ikke gir..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Busstilbudet her i trondheim er faktisk blitt dårligere og dyrere. Og så vil de at vi skal reise kollektivt.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Signerer den! Aldri om jeg skal stemme arbeiderpartiet i den byen igjen:S
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Alternativet til å redusere bruken av forurensened biler ol med avgifter er vel å forby det totalt. Jeg synes det er så viktig at vi gjør det som er nødvendig for å få utslippene ned på et bærekraftig nivå at jeg mener det ville vært riktig. Den vanlige nordman har så mye penger likevel at en avgift til eller fra bare blir betalt og så fortsetter folk som før.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Greit at man vil gjøre så mye som mulig, men det er da strengt tatt ikke bare biler som forrurenser!?!? Hva med å forby meningsløs reklame, eller øke litt på prisene på luksus ting ( å produsere flatskjermer er verken miljøvennlig når man lager dem, eller kaster). Og jeg syns faktisk at de burde satse mere på kollektivt når folk faktisk prøver så godt de kan. Men neida.. la oss heller øke prisen og kutte tilbud.. Folk vil gjerne være mere miljøbeviste, men de gjør det ikke akkurat enkelt for oss. Idag er det slik at har du peng kan du gjøre hva F. du vil, men sitter du i en situasjon der økonomien er trang. Da skal du helst bli straffet på alle de nødvendigste områdene.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Råskuffa over innsatsen til "avgiftspartiet", dette blir jo til slutt bare latterlig. Jeg er rett og slett lei meg over at de setter det opp slik at det er de som allerede har dårlig råd som får svi mest. Bedre busstilbud og tog syns jeg faktisk at de burde ha kommet med, hvis de skal forsette å ta avgifter for alt som har med bil å gjøre! Hele partiet er en bløff!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 forskjellen på deg og meg hi er at du ser på avgifter og skatt som en utgift, mens jeg ser på det som en intekt til felleskapets beste
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 Har aldri hørt om et parti som heter Avgiftspartiet jeg da. Opplys meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå