**snuskeluska** Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Hei Jeg er i et vikariat som går ut året. (ser ikke ut til at vikariatet blir til fast ansettelse dessverre). Hva skjer om jeg blir gravid nå? Jeg vet at jeg må ha vært i jobb minst 6 av de siste 10 mnd før jeg går ut i permisjon. Regner med at ingen vil ansette ei som er gravid i ny jobb og da blir jeg arbeidsledig fra nyttår. Får jeg da dagpenger fra NAV med en gang? Hva regnes permisjonspengene mine fra? (får jeg samme i permisjonspenger som jeg har hatt i inntekt)? Beklager rotete innlegg, men finner ikke det jeg lurer på inne på NAV sine sider. Takker for svar!
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 når vikariatet ditt går ut vil du få dagpenger fra første dag, siden det ikke er du som har sagt opp. Dagpengene blir lagt til grunn for perm penger om du ikke får ny jobb før. Dagpenger er ca 60% av lønnen din. På meg valgte nav ut de 6 beste mnd av de siste 10, hvis du har noen mnd med lønn og noen med dagpenger er det mulig de mnd med mest utbetalt blir lagt til grunn... hvor mye du vil få utbetalt i forhold til lønnen din kommer ann på hvilken dekningsgrad du velger 80% eller 100%.. håper dette var til hjelp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå