Rampongi Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Rampen tenker å begynne med sånne artige drikker om morran evn til lunsj. Tar kort tid, og ikke minst får jeg i meg de rette vitaminer og sånt tøys Ja, jeg vet at et sunt kosthold er mye bedre og tro meg, kostholdet mitt er ganske sunt, men artig å prøve noe annet, selv om jeg elsker knekkebrødet mitt.. Er det noen som drikker noe lignende og vil anbefale noe? I dag etter trening drakk jeg en shake fra multipower, fitness shake. Men den var det bare 180 kalorier i (og masse protein og lite karbohydrater), det er jo litt få kalorier for å være et helt måltid tenker jeg..eller? Den var nemlig himla god og smakte deilig vanilje, men om det finnes noe annet, så er jeg åpen for forslag.. Jeg trener 2-4 ganger i uka og ligger på omlag 1500 kalorier hver dag, om det har noe betydning.
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Jeg drikker gjerne en smoothie jeg.... mmmm men vårherre må vite om jeg får i meg vitaminene jeg trenger hahaha Du er skikkelig i støtet for tiden altså
lille sprelle Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Jeg trener mye, og har gått mye ned i vekt i det siste. Jeg bruker nutrilettbars som mellommåltider stadig vekk. De er greie å ha i veska osv. Selv om jeg nå stabiliserer vekta, så har jeg tenkt til å fortsette med dette, er jo ikke så klinete som en banan i bunn av sekken og har mye lengre holdbarhet! Jeg har liten tro på å bytte ut et helt måltid med noe. Det vil bare straffe seg på lang sikt. Men har du veldig dårlig matlyst en dag, så kan det være et alternativ til ikke å spise, eller å spise noe dritt - som det gjerne da blir..
Rampongi Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2010 Jeg er i støtet ja. Trener så det koster etter og tenkte å fylle på med mer protein, for da får jeg så fine muskler..eller kanskje ikke. Tenkte at det var praktisk å bytte ut et måltid, men det er kanskje bare lurt om man spiser litt usunt ellers? Jeg spiser ofte knekkebrød med avokado, frokostsalat, leverpostei osv. til både frokost og lunsj, men siden jeg begynner på jobb igjen nå, så hadde jeg litt lyst til å bytte ut et måltid med shake (flere vitaminer og mineraler) og kjekt og enkelt. Men kanskje jeg bare skal gi blaffen i det da, frem til jeg blir skikkelig matlei og heller drikke noe artig da..
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Så flink du er til å trene! :-) Jeg trener 4-5 ganger ukentlig, høypulstimer med mye løping, jogging og opp. Tar rundt 800 på én time, og i tillegg til det kommer jo alt annet man forbrenner kalorierer på daglig. Jeg har prøvd ut masse proteindrikker av ulike slag, men synes ofte de restitusjonsdrikkene blir så tynne og lite mettende. Jeg holder meg derfor til hjemmelaget smoothie, litt sånn lett vaniljeyoghurt, litt juice (appelsin, eple) og frosne jordbær, banan m.m. Synes det er vel så godt og fungerer topp! :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Jeg går på noka dietten. Har gått i 7 uker og gått ned 7 kg. Drikker shake til frokost, bar til lunsj, vanlig middag og shake til kvelds. Er jeg tidlig oppe har jeg en bar eller en shake til. Synes det er helt greit! Barene er veldig gode om man har dem i kjøleskapet, men nutrilett er jo halve prisen av noka sine, og bedre så jeg spiser dem heller. Jeg trener 3 dager i uka når jeg får det til. Er hjemme med sykt barn, så har ikke fått trent mer enn 1 gang til nå denne uka.
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Moota, er det sånn at du ikke går opp igjen så fort du slutter med den dietten og spiser vanlig mat igjen? Er grunnleggende skeptisk til å bytte ut måltider overhodet nemlig... :-p Nå skal ikke jeg ned i vekt, men...
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Det kommer jo helt an på hvordan man spiser etterpå. Jeg spiser for masse alltid! Og har vært sånn at det nytter ikke med bare litt. Det er alt eller ingenting om du forstår. Men nå lærer jeg meg at sånn er det, så masse får jeg og det kan jeg spise. Jeg må gå på kuren lenge etter at jeg har nådd ønsket vekt og bare bytte ut et og et måltid igjen med vanlig mat. De sier en går opp 2-3 kg når en begynner og spise vanlig. Er veldig innstilt på å holde det, så må jo bare gjøre mitt beste. Jeg er så feit nå (var) at det er forsøket verd syns jeg.
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Har jo tydeligvis noe for seg siden du har gått ned, men blir man ikke drittlei de shake'sa til slutt?! :-P
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 Nei. Men i løpet av denne kuren så har jeg jo noen dager ikke fulgt slavisk. F.eks har det hendt at jeg først er på besøk og så får besøk. Da spiser jeg litt til begge gangene, men ikke shake til kvelds. Kan jo også bytte ut med bar om du blir veldig lei. Jeg kunne godt bare spist barer, for de er veldig gode, men virker som om jeg kan få litt løsere mage om jeg spiser mange barer. Så da hadde jeg vel bare sittet på do hehe =) Jeg har nå spist 1 liten brødskive siden 18.mai. Savner det ikke. Men så kan jeg spise hva jeg vil til middag. Ingenting er forbudt, men i begrensede mengder da. Har et par venninner som bare spiser middag på lørdag, men jeg vet at den ene har skikkelig problemer. Hopper av rett som det er. Da vil jeg heller gå litt senere, og at jeg klarer det. Har ingen problemer med å følge dette. Kan også unne meg bitte litt ekstra mot en tur på sykkelen osv. Men det er sjelden. Har heller aldri verken lyst eller lov og spise godteri eller chips ol på lørdager. Følger kuren 7 dager i uka.
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Så flink du er. Sikkert lurt som du gjør, er jo bedre å ha litt slingringsmonn fremfor å hoppe av! Blir helt fascinert av at noen klarer det. Selv om man ikke skal ned i vekt, bør jo alle tenke på kostholdet. Spiser sjelden is, drikker aldri brus selv. Har ikke drukket brus på tre år, og jeg savner det ikke. Rart med det der... Man gjør seg liksom avhengig av noe man fint klarer seg uten. Lykke til videre, hvor lenge til skal du holde på?
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 Det er bare snakk om viljestyrke =) Det er jo motivasjon når jeg ser det gir resultater. Jeg er fæl med pepsi max, så jeg vet alt om å være avhengig av tull =/ Jeg har vært i en del selskaper etter jeg begynte men som regel ikke spist. Hadde 2 kuler is på mandag i et selskap. Har ikke behov for muffins og kartong gele heller. Det er bedre og bare la være da. Det er ikke verd det. Takk, det trenger jeg nok! Må nok holde på til jul minst. Har minst 20 kg til som skal av. 25 om jeg klarer, men det holder, for da blir jeg ikke fin. Har så bred kroppsbygning. Kommer kanskje til å fortsette litt med de barene, for de metter og de er veldig gode!! =) Holde meg litt i tøylene slik. Og jeg skal aldri igjen slutte og veie meg og lukke øynene for de 10-20 kg som plutselig bare hang der =/
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 To kuler is er jo ingenting. Men det er jo sikkert viktig å holde en stram line uansett. Hva slags barer "spiser" du? Hehe. Håper du når målet ditt! :-) Hvordan trener du? Kondisjonstimer på treningssentre er ideelt for ditt formål, vil jeg tro!
Rampongi Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 9. juli 2010 Skjønte da vel at du kom til å svare det fru ♥ Mine2søtesmå♥. Ender nok opp med å prøve ja. Men kjekt å se om det finnes noe annet også Hvor mange kalorier er det forresten i et sånt måltid? Den multipowern var foresten skikkelig god!
ToillSjur Skrevet 9. juli 2010 #16 Skrevet 9. juli 2010 Hehehe Det er lurt å finne ut hva som fins på markedet ja det er 217 kalorier i 1 shake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå