Gå til innhold

Forgylle (?) babyens første sko..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som kom med en pose med sko til meg, fra hennes sønn. Masse søte babysko. Jeg vil desverre ikke ha dem, for jeg vil ikke at min baby skal få feil fotstilling av å bruke inngåtte sko.. Dette sa jeg til henne, og hun sa da at jeg kunne kaste dem, eller gi dem videre.

Så tenkte jeg at jeg ville forgylle (eller hva det heter, forgylle er kanskje dialekt?) ett par av dem og gi til henne.. Men jeg er ingen kreativ person, så jeg aner jo ikke hvordan man gjør dette, eller hvor man får kjøpt utstyr til sånt..

Er det helt ut å forgylle babyens første sko, eller er det noe de fleste fortsatt gjør? Har liksom ikke hørt om noen som har gjort det i de senere tider. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heter å forgylle ja :)

Jeg hadde blitt kjempeglad om noen hadde gjort slikt hos meg :)

Skrevet

Har akkurat fått sølv-forgylt min datters første smokk. Det kostet ca 600kr. syns det er verdt prisen. Fikk gjort det på gullsmeden her i bygda. (de sendte den inn for meg)

Man kunne få forgylt alt fra lekebiler, rangler, sko osv.

Hun som jobbet i butikken fortalte at hun hadde fått forgylt sine barns første sko og hatt som bordpynt i konfirmasjonen. da med blomster dekorasjon i skoen.

må bare beklage evt skrivefeil.

Skrevet

Så dette er ikke noe man kan gjøre selv?

Hun skal desverre flytte langt unna, så kan jo bli en fin avskjedsgave.. :) Selv om vi kommer til å treffes igjen, bare ikke så ofte som nå..

Skrevet

Det heter FORSØLVE, forgylle er sår du skal ha det i gull.

Skal det gjøres ordentlig (ikke bare en sølvspray), leverer du de hos en gullsmed. Men koster en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...