Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Bør jeg få i meg på en dag? Og hvor mye forbrenner jeg på en dag ved bare å være til i en normal hverdag? Altså når jeg sover om natten, sitter og ser på tv, går på do, leker litt med ungene, lager middag og andre mindre og rolige aktiviteter? Har lagt inn treningen min på en side og vet hvor mye kalorier jeg forbrenner på dette, men hvor mye forbrenner en sånn ellers? Jeg er 173 cm og 76 kg om det har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Sansynlig vis forbrenner du ca 1900 til 2200 kcal om dagen på de vanlige tingene
Rampongi Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 sjekk din bmr på myfitnesspal.com.. bmr sier noe om hvor mange kalorier akkurat du trenger for å leve en dag.. altså omtrent ikke røre på deg, men bare eksistere. For meg ligger den på ca 1400 kalorier. http://www.myfitnesspal.com/tools/bmr-calculator
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Lå litt høyere på meg ja. Hvor mye kalorier bør jeg få i meg på en dag da? Som et minimum? Jeg vil ned i vekt, og forbrenner ca 650 kalorier pr dag på trening.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Det er vel ca 1400 som er helt perfekt. Grethe Roede anbefaler 1600 for en rolig nedgang som skal bli varig, mens de mer ekstreme kurene mener 1200 kalorier (men da er det lett å gå opp igjen etterpå og blir jojo-slanker), så 1400 er perfekt
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Takk :-) Har spist ca 1450 kalorier i dag, så det passer jo perfekt det da! Sånn ca hvor raskt burde en vektnedgang foregå optimalt sett? Jeg begynte å bli flink for 1,5 uke siden og har gått ned ca 1,2 kg siden det. Er det passe? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå