Gå til innhold

Hvitevarene til IKEA...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen av disse? Er dere i så fall fornøyd? Ser de koster jo omtrent bare halvparten av de på f.eks Elkjøp, så kan være mye ¨spare dersom de er bra :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er whirlpool som lager alle hvitevarene for ikea, å så setter bare ikea sitt eget varemerke på dem :)

så helt greie hvitevarer. Har selv ett whirlpool kjøleskap som jeg er veldig fornøyd med :)

Skrevet

Er jo helt fantastisk i så fall da :-) Har siklet veldig på bl.a stekeovn med prolyse(?) funksjon, innebygd steketermometer osv, men de koster jo 11 000 -13 000 kr på Elkjøp. På IKEA får man en til under 6000 kr! Også mikrobølgeovn med varmluftsfunksjon kostet nesten halvparten. Stilig :-)

Skrevet

De flest jeg har hørt som har kjøpt det der, sier det bare er crapp... man får hva man betaler for for å si det sånn...

Skrevet

De lage hvitevarene i samarbeid med Wirlpool, men sjekk ut litt ang garanti og prosessen om det skulle være behov for reparasjon på garanti osv.

Har hørt om noen som hadde litt problemer med det, med at det er andre garantibestemmelser, hva som dekkes og ikke osv, men jeg er ikke sikker på akkuratt spesifikt hva forskjellen var...

Skrevet

Kjøleskapene skal visstnok være greie men hørte at viftene ikke var noe særlig ;)

Skrevet

Hm, det høres jo ikke bra ut da :-(

Skal absolutt sjekke ut garantier ja. Er uansett lenge til vi må bestemme oss helt, men vi må sjekke ut muligheter nå.

Skrevet

Styr unna sier bare jeg! Nå hadde ikke vi whirlpool fra Ikea, men vanlig whirlpool, men det går for det samme og er noe dritt uansett! Er sjelden jeg er så bastant på noe, alle merker kan ha mandagsprodukter, men whirlpool er bare å styre unna. Vi kjøpte det billigste nå vi bygde leilighet. Vi kjøpte whirlpool stekeovn, kjøleskap og induksjontopp. Kjøleskapet sprakk i pakkninger, håndtaket sprakk i "lakken", og en list nederst knakk. Stekeovnen stekte ikke skikkelig. Langpannekaker ble ikke skikkelig stekt, så når jeg skulle lage det, så måtte jeg til moren min for å steke de der. Også i stekeovnen sprakk pakningene. Indusjonstoppen lyste i hytt og vær, lyste på at plater som ikke var i bruk var varme osv.

Nå har vi flyttet, og har valgt hvitevarer fra øverste hylle. Og det merkes. Mange ganger betaler en kun for merket, men når det gjelder hvitevarer så får en virkelig igjen for hva en betaler for. Det er ihvertfall vår erfaring.

Skrevet

Det som forressten kan være lurt når en skal kjøpe hvitevarer, er å kjøpe mye på en gang, da vanker ganske gode rabatter. Når vi kjøpte til det nye huset våres nå, var skulle vi egentlig betalt 96 000 ut i fra prisene som ble annonsert med. Fikk presset det ned til 78 000 :-)

Skrevet

Har nettopp bestilt Ikea kjøkken med noen får hvitevarer... Litt usikker sjøl på åssen det blir.

De har nå skifta leverandør på de fleste hvitevarene nå til Electrolux. Visstnok kun kjølskapene som fortsatt er Whirlpool. Men de skal visstnok være relativt gode på kjøleskap...?

Kanskje ikke ifølge piken på landet...?Brukte dere ikke garantien da når ting ikke fungerte?

Vi kommer ikke til å kjøpe oppvaskmaskin der, men ellers når jeg tenker meg om har vi vel bestilt de fleste andre. Gulp.... Bla vifte, men den var den dyreste den vi kjøpte og hadde ganske bra sugeevne. De andre var crap.

Skrevet

Det var den opprinnelige planen ja, å prute ned en god del. Tror kanskje vi skal styre unna da ja, om det er så ille. Surt likevel. Totalt ville vi spare ca 35 000- 40 000 kr på å kjøpe på IKEA, men vi får heller forsøke å prute ned prisen med en 20 000 kr på Elkøp. Klarte å prute ned ganske mye sist vi bygget hus.

Skrevet

Styr unna oppvaskmaskinen hvertfall.

Skrevet

Tror ikke det er så ille som alle vil ha det til... Dersom du spør om noen er misfornøyde med det de har kjøpt på Elkjøp, så får d sikkert mange svar på det også (jada, vet at det er mange merker...)

Vi har kjøleskap, oppvaskmaskin, ventilator, komfyr, stekeovn og mikro fra Whirlpool for Ikea. Eneste vi ikke er fornøyd med er at stekeovnen ikke steker helt jevnt. Men venninna mi har akkurat samme og den steker helt jevnt. Litt forskjeller er det nok. Men ja, jeg er litt skuffet over stekingen. Kanskje tilfeldig, ikke vet jeg.

Men som sagt, tror nok ikke det er så ille som en skal ha det til.

Og skulle du ikke være fornøyd, kan du jo bare reklamere. 5 års reklamasjonsrett på alle hvitevarer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...