Gå til innhold

Hvordan fortelle barnefar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har seg slik at B.F bor i utlandet, vi har bare sporadisk kontakt(han jobber +/- 12 timer 7dager i uka nå). Vil ikke fortelle det over telefon/mail, så tenkte jeg skal reise til han for å fortelle(har noen venner som skal til der han bor om en mnd-tenkte å slå følge med dem). Men hvordan skal jeg fortelle det? Noen som har en bra måte å fortelle det på/kan fortelle hvordan de sa det?

Han kommer nok til å bli passe overraska, og kanskje ikke så positiv, men jeg tror han vil "bry" seg om den lille, han er ikke typen til å løpe med halen mellom bena(men folk kan jo overraske/forandre seg). Er forresten 2,5mnd på vei når han får vite det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt det over telefon. Du kan komme til å få en dårlig opplevelse, i tillegg sitter du strandet i et annet land. Bedre at han får fordøyd nyheten og tatt kontakt med deg når han er klar for det.

Skrevet

Enig med 20.16 prøvde noe slikt her og han ble sur for at jeg ikke hadde sagt no før, og kom i sinne til å påstå at han ikke kunne være faren.

Skrevet

Men er dere sammen?

Og hvorfor skal du dit?

Skrevet

litt kjapp der- ser hvorfor du skal dit.

Skrevet

Du bør tenke gjennom hva du "vil" med han.

Hva ønsker du han skal gjøre/være for barnet?

Ønsker dere at dere skal være sammen (Om dere ikke er det?)

Jeg ville ha tatt dette på tlf. Han vil nok lure på hvorfor han får vite det NÅ.

Skrevet

Nei, vi er ikke sammen. Tror nok ikke vi kommer til å bli det heller. Ikke med det første i alle fall.

Hva jeg vil.. Vil at ungen har en far, en som stiller litt opp (har jo sine begrensinger når vi bor i forskjellige land, noen timers flytur unna hverandre) osv.

Får ta en telefon til han

Skrevet

ringer du nå? Skriv hvordan han reagerer da :) Spennende.

Gratulerer og lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...