Gå til innhold

Mulig dette er dagens dumme spm, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

det jeg lurer på er:

Har kjøpt Lifeline sitt komplette kosttilskudd. Står gravid med store bokstaver på pakken. Uansett.. den ene tabletten som skal tas daglig er en tyggetabl, som forøvrig smaker helt j.... Kan den svelges hel med vann som de andre tablettene??

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hcis det er en tyggetbl. skal den tygges for at stoffene i den skal kunne absorberes av slimhinnen i fordøyelseskanalen (munnhule, svelg, mage, tarm), slik at kroppen din skal kunne gjøre seg nytte av dem. Dersom du svelger den hel vil belegget rundt tbl. holde seg såpass helt gjennom fordøyelseskanalen at stoffene i den ikke frigis i noen særlig grad. Kroppen din får altså ikke få tak i stoffene, f. eks. mineraler, slik at effekten vil utebli og det i bunn og grunn er bortimot nytteløst å ta kosttilskuddet. Tbl. skal altså tygges for å hjelpe til med opptaket av innholdsstoffene (: Noe får du sikkert i deg av dem, men ikke anbefalt dose.

Skrevet

Jeg tror det står på pakken (eller bruksanvisningen) at du helt fint kan svelge den med vann. Det gjorde i hvert fall jeg :) Den smaker jo helt grevling :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...