Fruen+jente okt.10 Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Jeg blir så irritert på svigermor - og jeg er den ENESTE i heile verden som blir det:S Siste episode av en lang rekke hendelser skjedde idag: vi har overtatt nøklene til vår nye bolig, og både svigermor og svigerfar har tilbudt seg å hjelpe med feks malingen. Både jeg og gubben har poengter mang en gang at begge to må bruke meir maling pr kvm, og i tillegg bruke lengre strøk med penselen og meir kontrollerte bevegelser med rullen. Det hele ender med at jeg blir så sint og frustrert over at de ikke kan høre og gjøre ting bedre at jeg sier direkte rett ut: og sånn som dette (stripe etter rull som har blitt brukt helt ukontrolert) kan vi ikke ha noe av. Hvor da svigerfar svarer: men det blir jo dekt av strøk nr 2. Nei det gjør det ikke fordi han bruker ikke nok maling - og har han først gjort sånn på strøk nr 1, skjer det garantert på strøk nr 2 også.Og da må vi til med strøk nr 3 og da kunne jeg pinnadø gjort alt samma sjøl - ordentlig først som sist! Når jeg sa "sånn som dette kan vi ikke ha noe av", ga svigermor opp malinga, og sa det ikke lå for henne og få dette fint, og vasket heller vinduene istede. Nå som jeg er på ettermiddagsskift, og kun mannen er heime, er de begge to tilbake med penslene sine. Jeg sier det til gubben at det er litt rart at nå som jeg ikke er der "tørr" de male videre. )"(U¤=Q#HJF Er det bare jeg som er hormonell i uke 28, og generelt dramaqueen som hisser meg opp her eller? Vil gjerne høre deres synspunkter på saken.
Seriøst Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Jeg kan skjønne at det er irriterende, men en kommentar som "sånn som dette kan vi ikke ha noe av" var å dra ting litt langt syns jeg. Hørres ut som du snakker til barn, og ikke til dine svigerforeldre! De er jo snille som vil hjelpe dere da!
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Om det er helt håpløst å la de male, så la de heller bidra og hjelpe til med noe de kan. Jeg hadde ikke ville hjulpet deg med noe, om du kritiserte alt jeg gjorde. Jeg skulle ønske mine foreldre og svigerforeldre hadde lyst og mulighet til å hjelpe oss, sånn som dine hjelper deg. Men bare så det er sagt, jeg liker heller ikke når noen gjør en jobb bare halvveis (jeg må gjøre det på nytt igjen selv). Gi de andre oppgaver, i stedet for å fortelle dem hvor håpløse de er til å male btw, etter at jeg ble gravid har jeg blitt mindre flink til å "pakke inn" når jeg skal gi beskjed om noe. Jeg tror kanskje vi oppfattes som litt vanskelige og sure. Men nå er det nå bare sånn å være gravid Lykke til! Pass på å ikke skremme dem bort helt;)
MyLittlePony Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Ikke få hjelp av dem :-) Vi har bygget et helt hus uten hjelp fra andre på noen ting annet enn folk som vi vet er flinke (og det er ca 2 stk)...bare på grunn av at vi ikke orker akkurat det som du skriver om over. Ingenting som er mer frustrende enn solk som ikke gjør en ordentlig jobb... Men ikke noe kjekt for de som hjelpe til heller da...hehe...så finn andre ting de kan gjøre, som feks å vaske vinduene!! Det er jo genialt! :-)
Fruen+jente okt.10 Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 Heisann! Takk for alle tilbakemeldingene, godt å høre fra uavhengige at man har vært ute på jorde samtidig som man ikke har det:) Jeg er ikke så oppgitt over nevnte sak lengre, men jeg er en perfeksjonist og liker at andre utfører liknende oppgaver med tilnærmet lik, eller bedre, pressisjon. Nå skal det sies at jeg har en kort-lunte-dag idag (også), men har heldigvis ikke gått ut over de samme personene en gang til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå