Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Jeg har da alltid trodd at det var helt greit, helt til min søster som fikk en sønn for 7 uker siden fikk streng beskjed av jordmor at nøtter skulle man holde seg unna både under svangerskapet og ved amming! Søsteren min mente også hun hadde fått med seg en brosjyre med teksten "Ikke spis nøtter", nå har ikke jeg sett denne brosjyren, men hva skjer? Jeg har foreløpig tenkt at jeg blåser litt i det, har jo spist nøtter både i sjokolade, og nøtter som de er under hele svangerskapet. Men så blir man jo så inderlig usikker når man sitter å tenker for mye! Hva sier dere? hørt om dette før??
frk Nilsen Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Har jeg aldri hørt om. Sjekk på matportalen.no der står alle retningslinjer ang hva man skal spise/ikke spise under sv.skap/amming. Jeg vet man skal være forsiktig med nøtter under amming om det er mye allergi i familien.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 aldri hørt om! Spiste nøtter i svangerskapet mitt... Og matportelen nevner ikke noe om dette,utfra hva jeg husker? jeg fødte for 13 uker siden
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Har jo sett på matportalen, men var ikke noe der! Nei, da regner jeg med det er trygt..Ville jo uansett vært litt seint kanskje, har jo spist en god del av det i flere mnd nå! Da kan jeg spise snickersen min med god samvittighet i morgen, hehe.
mammaen til 2+1 Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Nei det må være noe som er misforstått en plass... men det er sant at babyer kan reagere dersom mor spiser nøtter når hun ammer.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 ALDRI hørt og tror dette må være noe tull JM har funnet på eller så har søstra di missforstått. Kan skjønne at man kanskje bør være forsiktig med det når man ammer dersom det er mye allergier i familien, men....
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Jeg gir ikke opp min snickers eller helnøtt! Mine beste venner om dagen! :) Meeeen, fikk beskjed å ikke spise nøtter under amming, siden baby kunne få veldig vondt i magen av det. Men under graviditeten sa ikke JM noe om nøtter..
vimsa .-) på overtid Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 håper inderlig det der ikke stemmer, for jeg har spist nøtter hver eneste dag i dette svangerskapet... og trodd at jeg har gjort noe lurt... (nøtter i stedet for seigmenn liksom...)
mormia Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Har sett at man skal være forsiktig i forhold til amming og nøtter, men det er i forhold til om barnet kan bli allergisk. JM kan nok kanskje svare deg. Evt. legen.
Super-Langbein Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 Barnelegen min sønn går til rådet meg til å holde meg unna peanøtter i svangerskapet for å forebygge allergi hos nr. 2. Har også tidligere blitt spurt om jeg spiste mye peanøtter i svangerskapet, ettersom nr.1 har allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå