Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått høyt stoffskifte, og må egentlig ha medisiner. Men siden jeg ammer, kan jeg ikke bruke det enda.

Formen min er helt jævlig egentlig.. Sliten og trøtt, svetter, mister hår, diare, hjertebank..

Jeg kan slutte å amme, men småen vil ikke ta erstatning. Han bare gviner på nesa når jeg prøver å gi han det. Ikke har jeg overskudd til å ta opp kampen med å få han til å ta det heller..

Det føles håpløst om dagen, fordi jeg vil være i bedre form, uten å slutte å amme! Men det er jo ikke noe valg.

Så hva hadde du gjort? Ammet ett par mnder til, eller slutte nå og begynt med mme og håpet at det gikk bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok sluttet nå, fått medisiner og gitt småten mme.

Du vil bli i bedre form og sikkert få mere energi til å ta deg av småtten.

Yngste min har fått mme siden dag 2 og han lider ingen nød.

Skrevet

Mange sier nok jeg er gal nå, men mine tre første barn er oppvokst på flaskemelk. Jeg blandet kumelk og vann 50/50 og hadde i litt sukker fra eldste var 2 mnd, nr 2 var 3 mnd og nr 3 var 3 dager.

Siden jeg ikke hadde melk til dem selv sa min farmor: gi dem melk, tror du det fanyes mme når din far var baby ? Han lever han.

Helsesøster sa heller ikke noe på det.

Om dette var det svaret du var ute etter hvet jeg ikke, men tenkte det kanskje var noe du kunne prøve siden babyen din ikke ville ha mme. Mine ville heller ikke det, men de tok flaska med en gang når de fikk melk.

Tenk uansett på din egen helse først det tjener både du og babyen på.

Skrevet

Jeg hadde avsluttet ammingen og gitt mme.

Ungene tar mme på flaske/kopp el.lign om de må. Når puppen ikke lenger er et alternativ så tar de det de får ;-)

Lykke til! Det går helt sikker bra.

Skrevet

Og prøv ulike typer mme, de smaker ikke likt.

Kumelk er ikke bra for små mager, for om ungene ikke "dør av det" har de små magene heller ikke godt av det for tarmene er ikke utviklet nok til å spalte proteinene i melken. (det er det som i hovedsak skille mme fra vanlig melk, i tillegg til at mme er tilsatt f.eks jern som barnet trenger).

Dersom du vil gjøre melken litt mer fristende tilsetter du bare littegranne maltekstrakt til hver flaske. Da får den en søtlig smak samtidig som det forebygger / hjelper mot treg mage.

Råd om flaskemating finner du her:

www.flaskeposten.org

Helsesøster vil også kunne være behjelpelig (om hun er av den oppdaterte sorten.)

Skrevet

Tak for svar!

Jeg skal prøve alle typene, og se om det hjelper.. Jeg prøvde med litt malt og,men det falt ikke i smak. Tror jeg får mate han med skje eller kopp, og se om han vender seg til smaken.

Skrevet

Er det noen andre som kan gi flaske for deg?? Bare for å prøve om han vil ta flaske når det ikke lukter mamma?? Eldste min nekta å ta flaske når jeg prøvde å gi han, han viste jo at jeg hadde noe bedre å tilby en flaska :-)

Skrevet

Ja, pappan har prøvd mange ganger,men han bare hyyyler ut, og nekter å ta den. Men da er han så trøtt eller sulten , så kan være noe med det tenker jeg. Vi får bare fortsette å prøve og prøve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...