Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Er det for å ikke revne? Når er det lurt å starte med dette??
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 fy faen så kvalm jeg blir av det ordet...ææææææsj
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Jeg gjorde det da jeg ventet nr.2 Brukte svangerskapsoljen fra Weleda. Tror jeg begynte smøringen i uke 34. Det sto på esken.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Jeg har tenkt på det. Men jeg vet ikke helt når man skal starte, sikkert i god tid før termin. Kanskje et par måneder før? Det er for å minske risikoen for å revne ja...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 jeg hadde tenkt å starte rundt uke 35 men det ble med noen få smøringer så gadd jeg ikke mer. vanskelig å komme til, kjedelig var det også... slapp unna med et par små pyntesting etter fødsel selv om gutten min var ganske stor. følger man jordmors instrukser under fødsel så er mye gjort i forhold til å slippe å revne. begrenser seg hvor mye du får tøyd med olje uansett.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Jeg er i uke 36 nå, så da vet jeg egentlig ikke om jeg gidder å starte engang.. Kommer sikkert bare til å gjøre det noen få ganger å ikke gidde mer. Da er det vel ingen vits
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Jeg smurte ikke og revna grad to. Pluss klippinga da. Skyltes det manglende smøring eller en tykkhodet unge på 4,5 kilo to uker og en halv uke over termindato som måtte ut NÅ?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Skal man være godt nok forberedt så bør man vel gå til anskaffelse av en middels stor honningmelon og tøye og strekke til man får den inn uten rifter.
Rampongi Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 smørte som bare rakkern fra uke 34 var det vel.. ingen vits for min del, ble haste-ks..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 Hahaha!!! Ja, det kaller jeg ivrig forberedelse! )
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Jeg gjorde det med nr en, men da ble det haste KS gitt..... Ifølge jordmor så hadde det ikke hatt noen betydning uansett, da det er mikroskopisk hva man kan tøye med olje.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 jeg smurte ikke, selv om "alle" mente dette var høøyst nødvendig for å ikke revne. Fødte en stor jente på 4kg med sugekopp(!) i rekordfart uten en eneste rift! Gynekologen sa at du kan smøre deg gul og blå, det handler i bunn og grunn om hvordan kroppen din er lagd og hvordan du føder. Når det er sagt sa hun og at det å ikke revne med sugekopp var høyst uvanlig. Etter min mening er det bortkastede penger.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 4kgs baby, null rifter og nulll smøring. Grunnen til at damer i norge revner så jævlig mye er ofte (ikke alltid!) at jordmødrene vil at pressetiden skal vare kortest mulig, i andre land er det greit å presse i en time om så (så lenge babyen har det bra) og der er det bevist mindre rifter. Kan ikke finne artikkelen akkruta nå hvor jeg leste dette. Mellomkjøttet må være en av de værste orda :S
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #15 Skrevet 8. juli 2010 jeg smørte ikke og jeg fikk heller ingen rifter. Jeg ble klippet pga vakuum, men ingen rifter utover det. Hodet var halvveis ute når vakuum ble satt så tror ikke jeg hadde revnet uansett dersom jeg hadde fått babyen ut selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå