Gå til innhold

Han jævla naboen!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Oktober ifjor kjøpte vi drømme stedet vårt. Fint hus, egen liten stall og næringsbygg med masse muligheter for fremtidig sikkring av inntekten. Og som hestejenter flest er jo drømmen å ha hestene mine hjemme, er jo knall det.

Men så begynner det! Vi kjøper et stort leke stativ til datteren våres, som vi fikk en hyggelig nabo til å lesse med traktoren sin for oss. Da kom naboen løpende og mente vi ikke kunne sette det lekestativet der for det var hans tomt det mente han. Vi gjorde da kort prosess og gikk til jordskifteretten. Underveis forsøkte han flere ganger å få oss til å trekke saks prosessen men vi valgte å fullføre det.Han mente da at stallen våres, terrassen våres, bassenget vårt og adkomstveien til huset vårt alt dette var hans! Og det angrer vi ikke på et eneste sekund på at vi fullførte det for det gikk jo slik det skulle. vår vei!

De vi kjøpte bruket her av har bodd her i 12 år og hatt noen situasjoner med han de og men ikke så ille som det har blitt med oss.

Men nå som vi er ferdige med jordskifteretten da så lar han ikke "stikken ligge" for det! Han kjører som et svin på den smale grusveien forbi oss, spoler opp veien, lager dumper med sånn kjøring, sprer nokså store steiner på gressplenen våres. Og ikke minst han kjører en skranglekasse av en gammel pickup så jeg våkner av bråket bilen hans lager hver morgen kl 5.30! Det jeg er mest redd for er jo at vesla våres skal stå i veien der når han kjører sånn, eller en av dyrene våre... Med den farten han kjører i har han ikke sjans i havet å stoppe i tide! Er snakk om 100-200m vei og han kjører såpass fort at han får bilen i 3 gear! Han er en syk syk mann som det er umulig å samarbeide med! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for jeg har anmeldt han før men politiet bare henlegger saken til tross for bevis/film! De har andre mer alvorlige ting å bruke ressurser på... Så nå er jeg sint og forbanna!

Noen som har råd og tips som kan være nyttige mottas de med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld igjen og igjen og igjen.

Skrevet

Hvem eier veien han råkjører på....?

Søk om å få fartsdumper.....

Det gjorde et vennepar av meg, de har laga 3 stk på grusveien der de bor pga full fart kjøring......de var redd deres sønn skulle forville seg ut på veien....

Skrevet

Vi er bare 2 brukere av denne veien. Han og vi (og hans leieboer men han kjører vettugt). Veien er eid av en 3.part.

Gjest Antarctica
Skrevet

Anlegg ny vei eller kontakt den 3 parten

Skrevet

Herregud for noen folk som finnes der ute!!!

Jeg hadde forsøkt omlegging av vei...kan dere flytte veien?! Det har vår nabo gjort, veien gikk over gårdstunet deres, og så flyttet de den til andre siden av en mark...slik at de andre naboene som haddde veirett fikk komme seg dit de skulle.

Event så er jo fartsdumper en bra ting...og ang veidekket så kan dere event få asfaltert veien eller lagt oljesand (eller hva det nå heter...sånn der grus med asfalt-greier i som blir veldig hardt og asfaltete etter at det er kjørt på en stund) så slipper dere all sprutingen...

Men igjen, slike folk skulle det vært skuddpremie på! Hva tenker han på egentlig? Hva ønsker han å oppnå?! Er det mulig å snakke med fyren, spørre han hvorfor han holder på slik og hva dere har gjort for å terge/proveosere han slikt?! Event hva som skal til for at han roer tempoet og oppfører seg pent (ikke det at dere trenger å ta hensyn til det, men interessant å høre hva han sider)? Det er jo ikke som om det er dere som har forsøkt å lure til dere hans eiendom...det er jo heller omvent!

Lykke til! Og du, det høres ut som om dere har fått en flott eiendom! Knallkoselig hørs det ut...utenom naboen da :-S

Skrevet

Det lar seg ikke gjøre å legge ny vei pga jorder. Fartsdumoer er en ting jeg har ønsket lenge men jeg visste ikke det lot seg gjøre å lage holdbare stødige dumper på en grus vei... Men jeg får hvertfall snakke med han som eier veien her høre hva han sier.

Vedr naboen her så nytter det virkelig ikke å snakke med han, han har jo alt gått rundt på bygda her og sagt at "de blir ikke lenge" så han gjør jo sitt ytterste for at vi skal mistrives da.... Jeg har kommentert kjøringen hans noen få ganger men det er akkurat som det bare legger ved på bålet hans. Naboen fra helvete!

Skrevet

Huff!! Jeg føler med deg! Nå er din nabo 1000 ganger verre enn min, men jeg holder på å bli gal selv. Så kan bare forestille meg hvordan du har det!

Tenker selv på å flytte. Men føler da at hvis jeg gjør det, så "vinner" hun. Jeg har begynt å svare henne da:) Istedenfor å være så høflig som jeg har vært tidligere.

Skrevet

Hadde problemer med at folk kjørte for fort der vi bodde før. Det var kun lov å kjøre i krabbefart, og jeg var dagmamma og hadde ansvar for fem barn som løp over tunet til lekeplassen rett som det var. Jeg brukte å sette noe i veien, en leke eller noe slik at når noen kom kjørende måtte de bremse og svinge rundt denne leken. det fungerte veldig veldig bra..

Skrevet

Putt et bananskall i eksosrøret på bilen hans. Vet ikke helt hva som skjer da, men har det fra et eller annet sted...

:)

Skrevet

Jøss...flere som har det slik?? dette høres ut som MIN nabo!!

Det er desverre sikkert lite du kan gjøre annet enn å ignorere det? dersom han fortsetter uten å se seg selv og feilene sine så er han en psykopat som ALDRI kommer til å innfinne seg med at dere også har rettigheter og kommer sikkert bare til å bli verre desto mer dere velger å gjøre... det er suuuuurt å svelge i seg en slik oppførsel! men visst drittsekken velger å være drittsekk så la han være det.

Men hva med forslaget over? lage fartsdumper, sette opp fartsgrense skilt og filme på nytt lovbruddene? skjønner godt du er bekymret for ungen!

Skrevet

Jeg skal hvertfall snakke med han som eier veien her å høre hva han sier. Idag igjen var det at jeg våknet 5.30 av at han kjører skranglekassa si som et svin og bråker som et uvær når han kjører forbi... Er så ufattelig unødvendig! I morgen lurer jeg faktisk på om jeg skal komme han i forkjøpet å stå opp 5, parkere bilen midt i veien her og legge meg til å sove igjen. Vet jeg får et helvete med han da :P men da får han hvertfall ikke kjørt bråket sitt forbi her.

...vær mot andre som du vil andre skal være mot degselv.....

Skrevet

Vi hadde også en sånn nabo... Tilslutt valgte vi å bare ignorere og overse han og etter en stund fungerte det :) Prøv det ;)

Skrevet

Grav et par litt dype hull i veien, da får han seg en liten overraskelse :D

Skrevet

kjører han som et svin så lag noen groteske humper i veien. kan nesten høre hodet hans knatre opp i taket når han kjører over en av dem.

Skrevet

kan du ikke legge sånn steiner,slik att dem som kjører er nødt for å kjøre sikk sakk for å kjøre på veien, dette gjør også att han ikke oppnår så stor fart;), lykke til.

Skrevet

hva med å plassere et par spikerer strategisk i veien?!

Skrevet

Uff....:(

Jeg hadde gjort litt sånn som det er nevnt over, satt en sykkel, snømåke... diverse eller noe sånt bare sånn tilfeldig litt for langt ut i veien, sånn at den bare er "glemt" igjen, "oi, oppsann unnskyld.."

Bare vært helt "beklagende" hele tiden, og bare spilla med.. "å huff, hadde jeg glemt den sykkelen der igjen? Hm, det var rart, kanskje det er noen ungdommer som tuller rundt her ?" diverse...!

Men først og fremst hadde jeg satt opp tett gjerde på eiendommen, slik at det er sikkert for barnet ditt, og at det ikke spruter inn stein. Det hadde jeg ikke vært i tvil om! i allefall hvis dere tenker at dette er et sted dere ønsker å være og bli boende.. men husk at slike naboer kan slite en heeelt ut... det er noen ganger bedre å "tape".. for en vinner for sin egen helse.. hvis du skjønner...:(

Og som de andre nevner... ignorere de tingene han sier.. tvinge seg til å heve seg over han.. latterliggjøre for seg selv de dumme tingene han sier... vet det er vanskelig men..:(

Skrevet

Kanskje du kan filme den råkjøringen hans og vise det til politiet?

Virkelig synd at enkelte klarer å ødelegge den idyllen man ønsker seg. Hele fyren virker som en taper..

Skrevet

Noe så utrolig irriterende?? Jeg hadde snakket med politiet helt til de hørte på meg.

En person som han der går det nok ikke å snakke fornuft til heller. Kjenner typen... Og han er sikkert skikkelig verdensmester og vet best om alt mulig rart.

Det er vanskelig å lage vanlige fartsdumper på grusvei, de vil bli ødelagt ganske fort tror jeg. Men jeg vet om folk som har gravd nedover i veien. Det dundrer virkelig i bilen om en kjører fort nedi et dypere parti i veien. Da hadde bilen hans omtrent mista hjula hvis han hadde rukket å komme i tredje gir.

Her er forresten en internettsiden som kan være til hjelp http://www.advokatenhjelperdeg.no/ Her har du muligheter til å lese om diverse "nabokrangler" og råd rundt de. Samt at du har muligheten til å stille et gratis spørsmål til advokat der inne. Jeg har brukt denne siden ved et par anledninger og har fått fyldige og gode svar. Det må jo være noe å gjøre her? Han kan jo ikke holde på som en bølle i årevis og ødelegge for dere.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...