Gå til innhold

Hvem er staten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folket er Staten!

Pengene i statskassen er våre skattepenger.

Regjeringen er de menneskene flertallet har bestemt skal forvalte våre meninger.

Noen mennesker forstår seg bare ikke på politikk over hode.

Politiken er altoppslukende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Staten er De Andre, må vite. De der slemme som tar jobbene våre, slipper inn fullt av utlendinger, skrur opp bensin- og alkoholprisene bare på faen og sitter på rompa inni Oslo, vettu.

Skrevet

Enig med pila. Politikerene er ubrukelige, og overbetalte, og umulig å stole på.

Skrevet

Staten er Stotenberg det, eller en av de andre " jeg vet best uansett, og gjør hva jeg vil så det så!"-meneskene som popper opp på tv og i aviser med jevne mellomrom...

Du har muligheten til å påvirke staten hvis du stemmer, da stemmer vi jo alle på hva vi tror blir best for så å finne ut at de også var " Jeg vet best uansett og gjør hva jeg vil SÅ DET SÅ"- meneske...

Skrevet

"Staten, det er meg!" Ludvig 14.

Skrevet

Å tro at pengene i statskassen er utelukkende våre skattepenger, er å være vel naiv. Evt har du ikke sett et statsbudsjett før.

Skrevet

Hovedaskelig er intekten til staten våreskattepenger.

deresom snakker så gjevt om oljepengene. De hadde ikke holdt til ett årsbudsjett en gang.

Skrevet

hvis dette var relatert til å ha en jobb i staten? så er feks våre sykehus under statlig drift.

Skrevet

Nei, den er ikke hovedsaklig heller.

Og jeg vet utmerket godt at det vi tar av oljepengene ikke holder til det vi bruker på helse engang, men det blir brukt mer av oljepengene enn skattepengene.

Skrevet

og hvis du f.eks jobber i forsvaret er det også under statlig drift...

Skrevet

så si meg hvor kommer pengene fra da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...