Gå til innhold

Hvordan trasser din 2-3 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell hvordan hverdagen din er med trass i huset! Ønsker mange svar, råd og veiledning. Har selv en som trasser seg i hjel snart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min blir 3 denne mnd, og han har vært og er fortsatt veldig trassete.

Det kan begynne med en gang han våkner på morgenen, hvis jeg går inn for å vekke han og han allerede er våken kan han begynne å skrike og gråte og sutre, si at han skulle komme opp selv, jeg skulle ikke komme inn osv, så jeg må gå ut, han venter inne på rommet til jeg har gått på stua og så kommer han. Andre dager er det fordi jeg ikke kan bære han opp trappa.

han kan bli sint fordi vi ikke kommer før naboen til barnehagen, fordi han skulle jo ha sekken på ryggen, fordi han ikke blir bært inn i barnehagen, fordi han ikke får is til frokost, fordi det ikke ble skum på saften, fordi han fikk feil kopp,

når han først begynner sånn så baller det ofte på seg, det ene etter det andre og det blir en slitsom dag.

vi prøver ¨å være konsekvente, bruker time out når han blir for ille, dda sier jeg at han må sitte der til han er ferdig med å skrike.

Men noen ganger fungerer det bedre med avleding, prøve å begynne å avlede før han blir hyszterisk, med en gang jeg merker at han kommer til å få et trasseanfall så avleder ejg, med feks hjelpe meg med å lage mat, leke med play doh eller noe annet, bruker endel humor, når jeg merker at det er like før, at det er akkurat på grensa til at han blir sint så tuller jeg det bort med humor, ler og tøyser, bruker ironi, det funker, men da må jeg være kjapp, før han er sint og lei seg, med en gang jeg merker at han ikke er fornøyd m,ed situasjonen.

Skrevet

Hvor skal jeg begynne?? Frøkna er 2 år og 9 mnd. Hun er en stabeis uten like og har noen dager der ALT er feil fra hun står opp.

Hun skal gjøre alt selv, og blir rasende hvis jeg prøver å hjelpe henne. Det verste nå for tiden er leggning. Hun har vært en drøm å legge i lange tider, men nå ha tidevannet snudd, gitt!! Ligger hele kvelden og roooper på mamma. Når pappan legger, så er det han som legger og da blir det bare verre. Høylydt hyling på mor og gråting i lange tider.

Ellers så prøver vi å tenke at når hun er sta, så må vi være staere.

Hun får som oftest 2 valg på det meste. Noen ganger er det hvilken av disse trusene skal du ha på? Noen ganger er det: skal du eller mamma smøre skiven. Det pleier å bli ganske bra, men som sagt så er noen dager bare helt grusomme...

Hun pleier å sitte å hyle med middagsbordet hvis hun har sovnet i bilen hjem fra barnehagen. Da setter jeg henne i trappen i gangen til hun har hylt ferdig, så kan hun komme og spise med oss. Nå har vi gjennomført det såpass mange ganger at hun kommer snikende etter ganske kort tid!

Hvordan trasser din da?

Skrevet

Er som å lese om min 2,5 åring dette her.....kunne ramset opp akkurat det samme som dere. Slitsomt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...