april*82 Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Har man krav på fri fra jobb når man skal på svangerskapskontroller og timer/gruppetreff hos jordmor i arbeidstiden?
Sognerosa Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Jeg jobber som lærer, og skal begynne i ny jobb i august. Fikk jobben før jeg var gravid. Jeg har fått beskjed om at jeg selvfølgelig får fri med lønn når jeg skal på svangerskapskontroller. De ser ikke på det som noe problem i det hele tatt. Dette er i offentlig sektor. Om det er slik alle steder er jeg ikke sikker på. Har en venninde som også er gravid, men som jobber som kundeveileder på en opplysningsentral. Hun er redd for at de der kommer til å tvinge henne til å endre/forskyve vakter for å gå på svangerskapskontroller.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Jeg jobber i privat sektor og har fått beskjed om at sv.skapskontroller regnes som arbeidstid. Imidlertid har jeg forsøkt å legge mine kontroller til morgen eller ettermiddag slik at jobben berøres minst mulig. Har en hyggelig arb.giver og vil være hyggelig tilbake i den grad det er gjennomførbart
Kerridwen-fødeklar Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Vi har krav på lønn når vi går til SV kontroll. Men vi er IA- bedrift.
Pumba78 Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Vi får fri til kontroller som har med graviditet å gjøre - men jeg tror det kanskje er fordi de er greie, ikke fordi vi har krav på det.