Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Hvordan går det? Skulle akkurt til å skrive deg en mail men ser du er på. Hvordan er ståa? reiser dere noe sted på ferie? Jeg tenkte meg på litt shopping i morgen eller i alle fall noe. Sitter med hodet i kjøkkenløsninger og annen shit hihi Ser du anbefaler selvplukk Er det hos deg? kniiis Skulle forresten også ha vært og fått meg noe bær.
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Tjena tjejen:-) Småsyke og sure barn her, så dagene har gått i ett denne uka, woho! (og nei, ingen ferie med disse maur-i-rompa-barna, da trenger jeg nok ferie etter ferien, haha) Du da, nyter ferien og planlegger huset på prærien i detalj, eller får du sneket inn litt reiser også? :-) Hahaha, eneste selvplukk jeg kan by på her ute for tida er ugress.... ;-p Tenker jeg kjøper bæra ferdigplukka, jeg, stå på hodet i en diger åker kan jeg spare meg for, begrenset moro. Nå nærmer det seg husovertakelse, vel? Skal dere selge nåværende bolig, eller?
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2010 Vi tar over huset 1 august Var på Elkjøp i går og så på hvitevarer til kjøkkenet. Ovn, dampkoker, kjøleskap med ismaskin til gulesider, vinskap, vifte og koketopp helst gass Vi har litt forskjellige ønsker og det skal jo implementeres så vi kan bruke deler av ferien til å diskutere haha.... Nei vi er vel enige om at vi først skal ha ferdig kjøkkenet og så et vaskerom i tilknytning til dette og så får det andre komme litt etter litt. Huset er ikke så stort vet du 7x7 m og først trodde vi at vi bare skulle bygge på 3-4 meter men det ser ut som det blir 6 m tilbygg. Å herre jesus hva har jeg startet med tenker jeg noen ganger hihi. Har også bestemt meg for å være hjemmeværende 1 år. Vanskelig avgjørelse ettersom jeg har jobbet fast 40-60 timer i uka men det kan være greit nå som vi skal gjøre så mye i hus og da har jeg jo mer tid til å kaffelaute ( les:telaute) med deg Var på Sandvika i går kveld en snartur og fy de hadde mye på tilbud grøss.... Så du kjøper bæra ferdigplukket ja hihi kanskje ikke så dumt. Noen tips må du komme med når du begynner å sanke inn;) Skal selge boligen her på Vestkanten. Gulesider fikk et knallbra tilbud og han slo til på det. Slipper vi mye pes og kan vi fokusere på hus og barna. Har sett DET nydelige jenterommet da.... se link: http://s756.photobucket.com/albums/xx205/Flokken/Girls%20bedroom/ Her er de 5 inspirasjonsbildene jeg fant. Klikk deg inn på bilde nummer 1. Har fått pris på senga som jeg fant 5000.- Opprinnelig pris fra butikken som hadde disse var... hold deg fast 12.000!!! Og så kom det andre i tillegg hihi... Forresten strever med å finne navn til bloggen... så om du har ideer... hehe må få laget den snart ettersom vi er i full gang med ting....sukk...
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2010 Vi tar over huset 1 august Var på Elkjøp i går og så på hvitevarer til kjøkkenet. Ovn, dampkoker, kjøleskap med ismaskin til gulesider, vinskap, vifte og koketopp helst gass Vi har litt forskjellige ønsker og det skal jo implementeres så vi kan bruke deler av ferien til å diskutere haha.... Nei vi er vel enige om at vi først skal ha ferdig kjøkkenet og så et vaskerom i tilknytning til dette og så får det andre komme litt etter litt. Huset er ikke så stort vet du 7x7 m og først trodde vi at vi bare skulle bygge på 3-4 meter men det ser ut som det blir 6 m tilbygg. Å herre jesus hva har jeg startet med tenker jeg noen ganger hihi. Har også bestemt meg for å være hjemmeværende 1 år. Vanskelig avgjørelse ettersom jeg har jobbet fast 40-60 timer i uka men det kan være greit nå som vi skal gjøre så mye i hus og da har jeg jo mer tid til å kaffelaute ( les:telaute) med deg Var på Sandvika i går kveld en snartur og fy de hadde mye på tilbud grøss.... Så du kjøper bæra ferdigplukket ja hihi kanskje ikke så dumt. Noen tips må du komme med når du begynner å sanke inn;) Skal selge boligen her på Vestkanten. Gulesider fikk et knallbra tilbud og han slo til på det. Slipper vi mye pes og kan vi fokusere på hus og barna. Har sett DET nydelige jenterommet da.... se link: http://s756.photobucket.com/albums/xx205/Flokken/Girls%20bedroom/ Her er de 5 inspirasjonsbildene jeg fant. Klikk deg inn på bilde nummer 1. Har fått pris på senga som jeg fant 5000.- Opprinnelig pris fra butikken som hadde disse var... hold deg fast 12.000!!! Og så kom det andre i tillegg hihi... Forresten strever med å finne navn til bloggen... så om du har ideer... hehe må få laget den snart ettersom vi er i full gang med ting....sukk...
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Her skal det shoppe, mao! Åh, priser meg lykkelig for at det er deg, ikke meg, som skal igang med all den husjobben! *lat* Skal ta kjøkkenet vårt, men jeg vurderer sterkt å utsette det til neste vår/sommer, jeg klarer jo ikke passe på den eneste sommerblomsten jeg har planta ute i år, hvordan skal jeg orke med å bytte kjøkken?!? Åååå, det rommet var jo helt rått! Skitt, får du til alt det der? Blir jo sliten bare ved å se på bildet, jeg, hihi. 12 000,- faktisk. Her er det noen som har gooode marginer! Godt du vet å lete rundt etter andre alternativer, ellers blir innredninga en kostbar affære om hvert av barnerommene + babyrommet(for det må vel også bygges, hihi?) skal styles på den måten:-) Gleder meg til å følge prosessen, det kommer til å bli et drømmehus! Navn til bloggen... Hmmm. Vil du ha seriøs eller morsom stil da? Ah, godt du er med i husmorgjengen, jobbe kan du jo gjøre resten av livet likevel, men blir jo litt av en omveltning da, men det klarer du fint:-) Er jo ikke verre enn at om drømmejobben kommer rekende på ei fjøl på Glomma, så kan du jo ombestemme deg. Var i Sandvika en snartur igår vi også, måtte levere tilbake noen sko som stabeistet nektet å prøve hjemme. Turen endte i at begge sovna på vei hjem og våkna dritsure til middagslaging, mannen i 1,5 timers jobbtelefon mens jeg kosa meg med hylgrin, spisenekt og raseri en hel time alene. Good times! Fikk du shoppa noe da?
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2010 Vel du skjønner gulesider er så himla økonomisk og så lenge jeg er sammen med han så må jeg bare holde meg i skinnet haha. Men så noe bra til kjøkkenet på Traktøren. En sånn isskje med veiver inni om du skjønner. Sånn som mødrene våre brukte når de skulle lage kjøttboller slik at de ble like store. Man klemmer lisom alt ut fra skjeen. Vel en slik greie viser seg å være perfekt når man skal lage muffins. Da blir alle like store Viktig vettu når det skal se bra ut. Denne husmoren veier faktisk bollene når hun lager dem:) Hver bolle er 85 g hihi Litt sykelig opptatt av symmetri og at ting passer. Men det er jo også etter årene som "konditor" at det henger noe igjen. Bloggen nei vettu det er jammen ikke viktig tenker jeg. humor er jo bra men det blir jo skriverier om familien, interiør og kaker Gulesider & flokken var jo et navn jeg tenkte på men om forloveden skifter jobb så blir det jo litt annerledes hihi da ryker hele nettsiden hoho.... må også ha et bloggnavn hvor domenet også er ledig da jeg tenker å gjøre som de proffe gutta: lage bloggen i wordpress og under eget domene:) Blir mye enklere å redigere frger og maler slik og ettersom jeg kan progrmmering så burde det være en smal sak Tenkte på veinavnet: Storgata30 men det er vel litt kjedelig... eller bare flokken tror flokken.no er ledig... livetpaalandet.no detlillehuset.no detgodeliv.no husogbarn.no kaosiheimen.no kanskje noe som gjenspeiler kakene også... men vanskelig.... Sånn går no dagan:) Når det gjelder jobb så tror jeg at vi har tatt en god avgjørelse....drømmejobben kommer fort nok uansett....
blomstre Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Huseiere? Åh, nå ble jeg sykt missunnelig og måtte bare hoppe inn i tråden deres... Her har det sjedd ting mens jeg har hatt ferie, fortell! Og en ting til... jeg trenger kaketips. Og da vet man jo hvem man må spørre :-) Vesla er 2 år i morgen (hurra!), og hun elsker drømmehagen. Så da tenkte jeg drømmehagenkake. Noen ideer og inspill til meg? Blir sjokoladekake, for det liker vi alle best. Så tenkte jeg kokosgress (slik som på fotballbanekakene). Lurte på å bare bruke tomlingfigurene til vesla som pynt, også må jeg vel ha litt blomster?... annet? En blogg om hus og kaker bør vel hete pepperkakehuset? :-)
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 http://www.google.no/images?hl=no&source=imghp&q=cake+the+night+garden&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. juli 2010 Hola blomstre Pepperkakehuset ja hehe var ikke så dumt det da;) Jeg hadde laget mmf eller sukkerpast til sjokoladekaken eller om du vil ha den med krem så laget hvit sjokoladesmørkrem og farget. Blomster er jo superlett å lage med mm/sukkerpast eller litt marsipan. En liten sukkerperle i midten så blir det topp. Jeg prøver å unngå kokos på kakene da jeg vet det faktisk ikke er så mange som liker det men kjøper du grønn farge og farger mmf så trykker du gress ut med hvitløkspressa... nam nam mye bedre Hadde kanskje laget to kaker ( en rund 25 cm) Og så en rund liten 15 cm i diameter for å sette oppå Dandert figurene rundt masse gress og noen blomster og rullet navnet til bursdagsbarnet i mmf i tynne pølser og så satt det på en av kakene Det der har du gjort på en kveld
blomstre Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Takker og bukker. Makkapakka-kaken var skjønn! Og de blomstene så jo faktisk så enkle ut at tom jeg kan klare det. Ellers er jeg hverken begeistret for icing(?) eller marsipan til å dekke hele kaka, men flott med bilder til pynte-inspirasjon :-)
blomstre Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 Viva Espania! Mmf? Lage selv? Kjøpe ferdig? Er det noe sukkergreier? Vi er nemlig så sære at vi ikke er så glad i søtt... vesla liker faktisk bitter sjokolade, og eldste elsker sitron og lime.... Så mørk sjokoladekake med kokkos er midt i blinken for denna gjengen. Men til pynt kan man selvfølgelig bruke både marsipan og sukkerting. Ved nærmere ettertanke husker jeg nå at eldste fikk 2 etasjes hjertekake til sin 2 års dag, så da må det jo bli 2 etasjer denne gangen også ja! Jeg vil høre om huskjøp!
blomstre Skrevet 8. juli 2010 #14 Skrevet 8. juli 2010 pm? toppers, alt om hus håper jeg ;-) Men pokker nå må jeg visst jobbe litt (makan) - så sjekker litt senere!
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #15 Skrevet 8. juli 2010 Høh? En sånn dingst klarer jeg ikke helt se for meg, må nok ta turen til Traktøren for å ta den i nærmere øyensyn(og lettsolgt som jeg er, må jeg vel kjøpe en jeg også, haha!) Veier du bollene??? Gale menneske, hihi. Du kan nok legges inn under kategorien i boka mi som "strømlinjeforma elitemenneske" ;-) Og det er ikke en bad thing! Skal tenke og gruble på bra bloggnavn, kommer jeg på et skal jeg rope ut om du ikke har bestemt deg til den tid. "Kaoskontroll" er sikkert tatt, og kanskje litt for forutsigbar tittel? Du, du har jo fått drømmejobben, når jeg tenker meg om. Mann, nydelige barn, et flott utseende, et hus som skal fikses, kaker som skal bakes... Hvem trenger vel lønn i kroner og øre da? *knis*
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #16 Skrevet 8. juli 2010 mmf er marsmellowfondant det er kun marshmellow og litt delfiafett og melis og det er ikke så søtt som marsipan... men liker alle mørk sjokolade er du jo superheldig og skal du ikke gjøre annnet enn å fortsette med å lage det! Huskjøp ja, vi har kjøpt et pittelitehus på landet. Vi betalte 1,5 for det og JA huset er nesten falleferdig haha. Vi skal bygge på omtrent like stort som huset er i dag , det skal komme en ark på front og bakside. Huset blir malt hvitt og det blir hold deg fast: YES Sveitserstil!!! wohooo tak må byttes ut, all bordkledning må rives av og etterisoleres, ny drenering bygge på ny kjeller og nytt elektrisk anlegg. Nytt bad og 4 nye soverom. Inntil da bor flokken 2&2 på hvert sitt soverom. Kostnadene på utbyggingen er vel satt til 2 mill tipper jeg men vi har tenkt å gjennomføre dette med stil og skal gjøre mye selv og være økonomisk ( noe som for meg er nokså vanskelig) Vi var nokså sikre på at vi fikk huset ettersom vi hadde satt oss en makspris på 2 mill men er fornøyde med at vi fikk det så billig. Hele tomten er flat og det må bygges garasje og det MÅ komme et lite stabbur der 30 min fra Oslo med bil bare 25 med tog så den dagen jeg skal begynne å jobbe så skal jeg være i Oslo:) Men hvordan går det med dere da og huskjøp? Ennå ikke funnet noe?
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #17 Skrevet 8. juli 2010 Kaoskontroll.no er tatt hihi men likte ideen... pepperkakehuset.no er også tatt... Ja hihi jeg veier bollene... siste boller jeg lagde stakk jeg ut som hjerteformer og lagde som skoleboller... skal laste opp et bilde til profilen min kan du se...ble skikkelig stilige Nei vet du saladfingers vi får vår lønn i himmelen haha... Forresten hadde jeg en døden nær opplevelse i forigårs... herregud vi kjørte nesten rett inn i en bil på vei til svigers. Skrev om det anonymt fy flate fikk en skikkelig støkk i meg altså... gulesider må roe seg litt i bilen. hihi har du det slik på vannet med din kjære?
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #18 Skrevet 8. juli 2010 Hus_brus_rus_og_bollemus.com ;-p *dårlig humor idag* Oh, hjerteboller med vaniljeklatt oppi kan smelte meg ihvertfall! *smatte* I himmelen på en sky sammen med de feite, harpespillende englene? Tror jeg holder meg downunder med resten av hedningene, med eller uten lønn. Vi lønnes jo hver dag i barnesmil og trillende latter, hvem trenger vel penger? Sa hun, og planlegger tur til Vestby for shopping på nye outlet village... Har dere vært der? Outlet One sugde, men har større forhåpninger til den nye. Usj, så ekkelt med nestenkræsj, tenk hvor mye som kan bli ødelagt bare ved et sekunds uvørenhet bak rattet. Smekk på fingrene til gulesider! Tja, har vel hatt et par opplevelser på sjøen jeg kunne vært foruten, men da med seilbåten.(type: bommen-kappa-nesten-huet-av-meg-sorten) Heldigvis driver han ikke med båtracing lengre ihvertfall, og er begrensa med motorkraft på familievennlige båter. Men banesykkelrace hører jeg han babler om, så ender vel som enkefrue før eller senere uansett... *hurra for å være pessimist* Blæ, svigers kommer rekende for et par dager, så jeg må vel ta en runde med vaskefilla nå. *stønn*
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #19 Skrevet 8. juli 2010 Om du drar til Vestby så må du kålle på meg ok? Jeg vet at gulesider bare hater å tråkke i butikker og har ennå ikke vært der Og etter bilturen vi hadde så har han lovet meg en dag med VISAn for å gjøre det godt igjen hihi.... I alle verden skal du få svigers på besøk men det er jo litt koselig også da Jeg vaska kjøkkenet i går huff og huff det så ikke ut. Men skal finne navn til bloggen nå... må bare komme på noe smart snart hihi....
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #20 Skrevet 8. juli 2010 Skulle funnet oss noen overmetrofile som eeelska shopping, men mulig det hadde blitt et dyrt levesett. Ikke for det, han liker å shoppe, men helst verktøy, mc, båt og sånne ting. Har du hørt om det er noe stas i Vestby, eller er det mest ræl, slik som på den gamle? Nja, kan spare meg for svigerbesøk, men er heldigvis sjeldent og de drar igjen på lørdag. (+ at de må innom byen for å besøke ene dattra også, så jeg overlever vel) Liker best å ha huset for oss selv, vi sosiale analfabete. Sukkertoppen Glasurogandresurerier marengsmamma
The Bad Gal Skrevet 8. juli 2010 #21 Skrevet 8. juli 2010 Fromasjfruen og andre fristelser Total tarts
Villa Perlesukker Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #22 Skrevet 8. juli 2010 Steike.... nå er du på gli salat fingers.... likte fromasjfruen
blomstre Skrevet 8. juli 2010 #23 Skrevet 8. juli 2010 ...kort innom i et friminutt... Sveitser hus + sveitsisk bakverk (er vel swiss roll...) = (Swiss) villa'n roll :-)
blomstre Skrevet 8. juli 2010 #24 Skrevet 8. juli 2010 Glasurgenerasjonen? Glasur er forøvrig et kult ord. Da kan du blogge om ting både når du er gla' og når du er sur... (takk til meg).
blomstre Skrevet 8. juli 2010 #25 Skrevet 8. juli 2010 maling&glasur? Er det ikke noe som heter lasur også? (G)lasur... (blomstre! gå og jobb med seg...fyyy)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå