Gå til innhold

Overspising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig overvektig i mange år. Glad i det meste som er usundt, svak for potetgull og godterier, glad i brødmat, sjokolademelk og mye annet.

etter mine 2 tette barn så er jeg større enn det jeg var før. Er i tilfreds med meg selv i det hele tatt, føler meg ikke vel, finner ikke noe klær som sitter fint.

Synes i det siste at jeg spiser mere og fortere enn før. Er redd for at jeg overspiser skikkelig og blir helt på gråten av å bare skrive om det her. Så sinnsykt flau.

Spiser mest sent på kvelden etter mannen min har dratt på jobb.

Jeg har ikke råd å gå på easylife kurs eller lignende, og det funker bare for en veldig kort periode med vektklubben eller lignede.

Jeg eier ikke viljestyrke. Sitter hver dag og kveld å tenker at jeg skal være flink, men når kvelden kommer så klarer jeg rett og slett ikke å la være, finner alltid noe i skapet.

så stapper jeg i meg, og sliter med masse dårlig samvittighet og kvalme etterpå :o(

hva skal jeg gjøre? Noen som har hatt det sånn og så sluttet?

Nå har jeg snart stappet i meg en pose potetgull på 2oo gram.

Igår spiste jeg en hel pose micropopcorn.

Det er så flaut å gå til legen med dette, hun er ikke så sympatisk heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for at det ikke fins noe snop i huset, så slipper du det problemet:)

Hvis du har vanskelig for å styre deg npr du er i butikken lar du mannen din handle

Skrevet

Du har ikke råd til å gå på kurs, sier du - men, hvorfor?

Det koster minst like mye med den usunne maten - godteri, potetgull o.l. Hvis du spiser såpass ofte, vil jeg påstå at du har råd.

Skrevet

Jeg synes ikke dette ser ut som direkte overspising - kun dårlig viljestyrke og synes-synd-på-meg-selv-spising.

Tror ikke du trenger å gå til legen med det, da de fleste leger ikke tar slike problemer så veldig seriøst. Sorry, mac.

Dette er noe DU må gjøre noe med. Lag deg metoder som overvinner lysten! Puss tenna, tren, drikk litervis med vann, knask isbiter, ikke kjøp junk..

Hilsen diagnosert overspiser som har det på en helt annen måte!

Skrevet

Jeg klarer rett og slett ikke å la være å kjøpe noe til kvelden når jeg handler, finner de mest rare unskyldningene.

mannen min har ikke mulighet å handle oftest.

blir kanskje samma prisen å gå på kurs som å spise usundt? Føles ihvertfall dyrere, easylife var sinnsykt dyrt her ihvertfall. mye som skal ut på en gang i forhold til å kjøpe litt snop hver dag.

Skrevet

Å tusen takk du siste anonyme, det var godt å høre. synes bare det virka så sykt å spise en hel pose potetgull feks. virker ikke akkurat som noen andre gjør det.

Hvordan spiser man når man overspiser da? Hvordan har du det?

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Det eneste som hjelper for meg, er å lage en avtale med meg selv om å trene. Hvis jeg trener, kan jeg spise hva jeg vil. Etter å ha trent en tid, blir overspisingen redusert.

Styrer jeg for mye med jamat og neimat, er det rett tilbake i gamle spiseforstyrrelser.

Skrevet

Hvilke unnskyldninger?

Om du finner noe til kvelden FØR du når kassen, er mulighetene bedre og SUNNERE! Hva med frukt og vaniljekesam? En pakke fitness fullkorn du kan knaske på heller?

Min erfaring er i alle fall at om jeg lager liste, holder jeg meg bedre til den enn uten, og når jeg kommer til kassen med noe annet, tenker jeg lettere at "oi, jeg har allerede noe til i kveld". Om du MÅ ha chips eller slikt, spis heller saltstenger eller slike gullfisker;)

Hilsen anonym overspiser lengre nede her:)

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte selv! Overspising over mange år. Heldigvis har jeg en naturlig høy forbrenning, så jeg ble ikke så overvektig som jeg burde ha blitt.

Men ble jo selvsagt overvektig og jeg innså jo til slutt at dette ikke fungere i det hele tatt og at jeg burde gjøre noe med problemet før jeg ble så feit at jeg ikke overhode kom til og gjre noe med det.

Første jeg gjorde var og SLUTTE og kjøpe snop, brus, snop og chips. Kjøpte heller inn frukt, bær og grønnsaker. Kjøpte inn kesam og chipsdip. så skar jeg opp agurk og gulerøtter og brukte dem og dippe i stedenfor chips. Frukt og bær er veldi godt med yoghurt på;)

Ellers så gikk jeg inn på vektklubben.no Det er slankesidene til Grethe rode, der kan du helt gratis bli medlem. Der kan du bla legge inn alt det du spiser, så får du opp hvor mye kalorier du spiser, fett, karbohydrater.

Jeg skrev inn ALT det jeg spiste i løpet av en dårlig da, og det ble MYE, alltfor mye. Jeg begynnte og gråte når jeg faktisk så hva jeg klaret og dytte i meg i løpet av en dag.

Så jeg skjønnte at noe måtte gjøres. Jeg kasta alt vi hadde i skapet som var usunnt og handla inn sunne ting; grove brød, sunt og magert pålegg, middager, frukt og grønt. Jeg gjorde dette da jeg var mett (blir ikke så fristet til og kjøpe usunt da.)

Nå spiser jeg ca 1500 kalorier om dagen og du kan spise masssssse god mat for 1500 kalorier. Får jeg lyst på noe søtt så velger jeg frukt eller bær. Uner meg litt søtt om det er lørdag. Greia er og ikke bli fanatisk. Unn deg gjerne litt godt innimellom.

Selv premiærer jeg meg selv for hver 5 kg jeg klarer og gå ned det kan feks være; en tur til frisøren, en ny bukse, genser, noe nytt undertøy osv....Har gått ned 20 kg til nå;)))) Men har 7 igjen til målet er nådd;))))))

Også går jeg meg en tur på minimum 1 time pr dag så kondisen har også komt seg betraktelig, har du ikke tid pga av ungene så tar du dem med deg;)

Spiser du dessuten jevnlig så får du ikke det stupet i blodsukkert så gjør at du blir akutt kjempesulte og hiver deg over alt du finner. Blir du småsulten så ta deg et eple eller en banan.

LYKKE TIL;)

Skrevet

Jeg synes ikke det høres sykt ut å spise "bare" en pose chips. Det er MANGE av dem som gjør det, vær du sikker! :P

Altså, for å ta min hverdag; (jeg har forresten vært anorektiker/bulimiker, og litt av de handlingene og tankene sitter fortsatt igjen)

Står opp og spiser frokost. Maks 600 kcal (noe en frokost bør være på om du skal ned i vekt) Så går jeg en tur til legen, psykologen eller en annen avtale og tar kun med meg en flaske vann hjemmeifra som jeg drikker på, og stadig fyller opp. Etter avtalen har jeg som regel bedre tid enn før jeg kom dit, og stikker stadig inn på butikken. Jeg får black outs i små øyeblikk, og ledes gjennom butikken av noe som føles helt uvirkelig. Kjøper gjerne "bare" 3 boller, en smoothie, en 200 grams melkeplate, makaroni og drops. Tar en drops like etter butikkenbesøket, og svelger den med en gang. Så spiser jeg gjerne en av bollene. Og drikker smoothien. Så går jeg enten på do (om jeg er på senteret) eller ett stykke unna der jeg spiste første bollen, for å spise den andre. Så går jeg videre, og spiser den 3.

Så går jeg hjem, koker halve pakken makaroni, bruker gjerne 2 timer på å spise all makaronien mens jeg lusker rundt i huset etter "mellommat". Kan godt være jeg finner en pose boller i fryseren - og spiser bollen frossen(!!)

Så henter jeg unger, mannen kommer hjem, og vi spiser den vanlige middagen jeg har laget. Sunt og godt. Frem til ungene legger seg spiser jeg NADA - men straks de har lagt seg spiser jeg kvelds. En helt normal kvelds. Noen skiver, litt havregrøt eller fitness fullkorn med yoghurt.

Etter det går jeg en tur. (Må forbrenne!!!) og turen går til butikken. Der repiterer jeg gjerne hendelsen fra tidligere på dagen og knasker i meg hele melkeplaten siden den andre ble oppspist i alle mine "dobesøk".

Når jeg har lagt meg, og mannen sover, sniker jeg meg inn i fryseren og spiser to is. (Helst på toalettet eller i boden).

Og sånn går dagene =/

Siden jeg var anorektisk for ikke lenge siden, er jeg (fortsatt) ikke overvektig. Men det nærmer seg. Jeg prøver å trene, forbrenne og lager kostplaner i hytt og pine. Uansett hvor godt jeg følger kostplanene, spiser jeg hele tiden utenom selvom jeg er mett. Innimellom spiser jeg slankepiller, avføringspiller eller kaster opp i store mengder.

Usj=/

Hilsen 22:45

Skrevet

Som du kanskje forsto - jeg gjør ALT for å skjule dette for alt og alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...