Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Er det virkelig lov å skylde på hormoner når man er gravid og klikker? Skal man ikke skikke seg selvom man er gravid? Selv mener jeg det er en dårlig unskyldning, men kjenner hormonene koke minst 5 ganger om dagen, og jeg er bare 2 mnd på vei. Men jeg klarer å holde meg. Kjefter ikke, kaster ikke ting rundt meg, blir ikke febrilsk, og skylder på hormonella-meg etterpå.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Jeg klikket aldri på andre som gravid. Klart man blir lettere irritert, men synes det er teit å skylde på hormonene.
LinnisR83 Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Enig. Har ei venninne som kjeftet på meg i går, fordi jeg hadde parkert litt feil i gata hennes, så jeg traff litt av plenen forran inngangspartiet. Beklaget veldig, og flyttet bilen fort, og så at det ikke ble noen skade på plenen hennes. Da klikket hun fullstendig på meg, og ba meg reise hjem igjen. Da jeg hadde kommet hjem, og satt fremdeles sjokkert ute på terrassen min, fikk jeg sms om at hun beklaget så mye, men hun var veldig hormonell. Jeg skrev tilbake : Sees etter svangerskapet ditt!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Kult svar!!! :-) Nei, det er ingen unnskyldning og kaste dritt til alle og enhver selv om man er gravid. Men at man derimot tar myyye lettere til tårene, er jo en helt annen sak.
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Jeg synes ikke det var et kult svar. Klart man skal oppføre seg selv om man er gravid. Men alle kan drite seg ut, hormoner eller ei. Og din vennine viste selvinnsikt nok til å vite det og beklage. Svaret ditt var derfor urimelig og frekt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 takhøyde er fint. har en god venn som går på alergitabletter nå, og han er fulstendig klar over at de gjør han veldig irritabel. men han klarer ikke styre seg, og sier alltid unskyld rett etter på, når han kommer til seg selv igjen. jeg tok p-sprøyte en gang, og jeg klikket i vinkel og gråt for alt. selv om jeg forsto samtidig som jeg gråt at dette var helt ulogisk så gikk det ikke an å stoppe. en gang begynte jeg å gråte fordi jeg måtte skrelle mine egene poteter. som jeg selv hadde bestemt at vi skulle ha til middag.... det er jo sykt. men man får jo gjort lite med det. det er bare å vente på bedre tider
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Jeg klarte sjelden å styre meg da jeg var gravid.. Er temmelig hissig til vanlig også, men da var det klikk!!!! (Ikke alt som fikk meg til å klikke, men terskelen var noe lavere merket jeg) Jeg synes det bør kunne brukes som en unnskyldning fordi det er noe som det ikke er så lett å styre. Jeg kan si til meg selv; "ta deg sammen, men klarer det bare i noen få sekunder før jeg lyser opp igjen."
2 små og en undulat Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Klart man skal oppføre seg når man er gravid, men det er også ofte slik at en liten irritasjon blir suuuperstor pga hormoner og alt det andre svangerskap kan føre til (dårlig søvn, liten matlyst osv). At venninna di sendte sms og beklaget seg viser at hun har selvinnsikt, er ikke alle som har det mens de går gravide;) Hadde jeg vært deg hadde jeg tilgitt henne, men sagt ifra om hun kjeftet en annen gang!
LinnisR83 Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Jeg er ikke HI i denne tråden Selvfølgelig tilgir jeg henne, men svarer på en slik måte for å fortelle henne inndirekte at jeg ikke vil ha dette en gang til. Jeg er også gravid i 6 uke, og kunne ikke falt meg inn å kjefte på noen fordi de parkerte på gresset mitt utenfor gjerdet. Iallefall ikke forran hele nabolaget. Det er ikke akseptabelt, hormonella eller ikke....
LinnisR83 Skrevet 7. juli 2010 #10 Skrevet 7. juli 2010 Frekt? Det som er frekt er å sende meg hjem igjen etter å ha kjørt 35 minutter for å komme på kaffebesøk, og heller få kjøre 35 minutter hjem igjen for ingenting....DET er frekt..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #11 Skrevet 7. juli 2010 Så fint HI, for deg, at du har det greit og ikke er hysterisk i svangerskapet ditt. Selv syns jeg det er teit å skylde på bekkenløsning når man går langsomt og sinker alle andre i gata. Jeg er jo gravid jeg også, men vralter ikke omkring som en flodhest likevel. Men så er jeg også bbare 2 mnd på vei. Dessuten syns jeg det er tåpelig å skylde på graviditeten når man legger på seg en hel masse. Riktig nok er jeg bare 2 mnd på vei, og har ennå ikke gått opp, men at folk blir 15 kilo tyngre tror jeg skyldes bare latskap og overspising.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #12 Skrevet 7. juli 2010 00:28: Du kan jo ikke sammenligne etikk/moral med sykdom?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 Hehe... Har selv verdens lengste lunte, kunne faktisk ønske meg mer krutt i temperamentet mitt. Men under mitt forrige svangerskap fikk min samboer en hel kortstokk i ansiktet fordi han antydet at jeg hadde jukset for å få opp en vanskelig kabal. (Med påfølgende sinnagrining - herregud for en flau episode å tenke tilbake på, haha) Poenget mitt er vel egentlig at ja, en bør kunne ha litt "folkeskikk" selv om man er gravid, men hjelpe meg så fort det kan koke over, uten at en kan kontrollere det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå