Gå til innhold

Gutten min er 17mnd og kan ikke gå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli veldig frustrert. Han går noen få skritt, men kryper helst.

Han er veldig aktiv og klatrer alle veier. Kan ikke forstå hvorfor han ikke går, han som er alle veier hele tiden...

Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret, har så veldig lyst at han skal gå skikkelig før han begynner i barnehagen. Det ser ikke slik ut nå..

Er der noe jeg kan gjøre så han lærer å gå? Han begynner å bli for tung til å bæres alle veier.

Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi er straks 18 mnd og går heller ikke. Er riktignok prematur, så motorisk alder er ca. 15.5 mnd. Ho tar ett par skritt før ho setter seg ned og krabber i turbofart. Jeg tror nok at det løsner for barna våre snart :) Vesla har gått i barnehagen siden april, og det har gått greit selvom ho ikke går. Tror ho faktisk er eneste i barnehagen som ikke kan gå nå...

Skrevet

Ta det med ro - det kommer. Dattera mi begynnte ikke og gå før hun var litt over 18mnd... Det løsner nok snart skal du se...

Skrevet

nå i dag er hun 2år og 7mnd og løper omtrendt i fra alle sammen :-D

Skrevet

Har nok desverre ikke noen gode råd til deg, men kan fortelle deg at gutten min på 17 mnd går heller ikke selv enda....

Han går så lenge han har en hånd å holde i eller går etter gåvogna, har sjekket han hos fysioterapeut men ikke noe galt med han..

Min begynner også i bhg i August så håper han går innen da, tror grunnen til at han ikke har sluppet seg er at han er veldig forsiktig av seg, gjør ikke noe før han er helt sikker på at dette klarer jeg!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Alt til sin tid sier jeg.. Snuppa mi gikk ikke før hun var godt og vel 15 måneder, men nå løper hun=;-.)

Skrevet

Min på 16 mnd går heller ikke. Gikk flere skritt og opp til flere meter en periode, men nå er det bare kryping. Merker han blir frustrert selv også, men tør liksom ikke slippe seg. Kan gå langt mens han bare holder seg ytterst på lillefingeren min, men slipper jeg så setter han seg. Håper det løsner for de snart!

Skrevet

Tror ikke du skal være bekymra. Jenta mi gikk ikke før hun var 16 mnd, husker at jeg venta og venta.. Nå er hun 5 år og veldig bra motorisk i forhold til mange av vennene sine.

Skrevet

Vi fikk beskjed av barnefysio på hs at alt mellom 9 og 18 mnd er normalt ifht å begynne å gå. Du sier jo at han går litt, så da er han innenfor normalen!

Skrevet

Gutten vår begynte å gå ett par dager før bhg start(ca 17 mnd). Når han først slapp seg gikk han som bare det. Hadde ikke trodd han skulle gå før bhg start for å si det sånn...

Hvis han ikke går når han begynner i bhg kommer han antagelig til å begynne med det veldig fort :o) Litt inspirerende med de andre barna som fyker avsted.

Har dessverre ikke noen gode råd, men det løsner nok!

Skrevet

Ja det løsner nok snart:) Lillebror var 16 mnd da han plutselig kom gående ut på kjøkkenet til meg. trodde jeg skulle daue av sjokk. Tidligere hadde han sluppet seg 2-3 steg, og heller krabbet, men da plutselig bestemte han seg tydeligvis.

Skrevet

Det er ikke unormalt å være 17 mnd og ikke kan gå. Bare vær tålmodig:-)

Skrevet

jeg kunne ikke gå før jeg var 16 mnd...krøyp heller ikke...bare aka mæ på rompa, men ble alikevel en av de raskeste i klassen...god i idrett...osv;) så det løser seg nok plutselig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...