Gå til innhold

Astma og graviditet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at astmaen blir verre når man blir gravid.

Har ikke vært så tungpusten som jeg er nå om dagen på lenge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til problemet. Jeg har det helt likt. Må ta ventoline ganske ofte de siste ukene. Kan ikke si jeg liker å måtte ta mer medisin, men puste må man jo....... :)

Skrevet

I flg mine leger er det ca 50/50 sjanse for å få forverret astma under graviditet. De resterende opplever det motsatte.

Så for min del økes medisinene betraktelig under graviditeten.

Dersom du er usikker på medisineringen din, få henvisning til lungelege som antagelig har litt mer erfering enn fastlegen din.

For som mine leger sier, "det er mye mer skadelig for babyen i magen og ikke få oksygen, enn de medisinene som du tar i dag".

Lykke til!

Skrevet

eg har astma, klarer meg fint uten om graviditetene..men når eg er gravid (de to siste gangene) ligger eg å hiver etter pusten...plagsomt...

Skrevet

min er også verre, men det er sikkert fordi jeg ikke fikk lov til å ta medisinene mine under graviditeten...

Skrevet

Jeg ble henvist til lungelege da jeg planla å bli gravid. Å da ble Seretide og Singulair byttet ut med Ventoline og Flutide som er helt ufarlig å bruke.

Skrevet

jeg har seretide og ventoline men fikk ikke ta noen av delene=/ så mye forskjellig legene sier!

Skrevet

Jeg er også verre.

 

Men, hva sier legene deres om medisiner???

 

Singular for jeg ikke ta i det hele tatt.

Symbicort fikk jeg først forbud mot og så fikk jeg klarsignal alikevel.

 

Skal til legen igjen snart og tenkte jeg skulle spørre igjen...man lurer jo på hva som er bra og ikke bra!

 

Er iallefall fart i Karate Kiddo i magen min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...