Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Når folk ikke kan skrive ordentlig norsk på reklame på facebook, bør man si fra? Jeg blir bare irritert når jeg leser "vin kveld" istedenfor "vinkveld" og fokuserer heller på skrivefeilen enn baren det reklameres for.. Helt ufattelig at voksne mennesker ikke har lært seg basiskunnskapene i norsk, og på toppen av alt er det de som står for markedsføringen?!
V.A.B Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Øh. Ordfordelingsfeil? Har noen blitt tildelt feil ord altså? Eller mener du kanskje orddelingsfeil? ;)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Dette ble jo faktisk et morsomt innlegg, helt utilsiktet
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 HAHAHAHHAHHAHA!! Der dreit jeg på draget, gitt JA! Orddelingsfeil Litt vimsete.. Heldigvis er det ikke jeg som står for markedsføring av noe slag.. HI
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Egentlig ennå mer morsomt når de som retter på hovedinnlegger selv ikke bruker riktig ord. Det heter særskriving, forresten, og ja, det burde være korrekt når det kommer til markedsføring og andre ting.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Takk! Da vet jeg dét. Men altså "vin kveld".. Står det i to ord, så leser man jo det i to ord, ser de ikke det? :S
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Åpenlyst ikke, men det er jo et problem for de aller fleste nordmenn, virker det som.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #10 Skrevet 7. juli 2010 Har merket det, derfor jeg begynner å bli irritert når jeg ser det.. Er jo særskrivingfeiler (var det rett?) uansett hvor man snur seg! HI
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #11 Skrevet 7. juli 2010 jeg må innrømme at jeg ser bittelitt ned på folk som ikke klarer å sette sammen ordene sine hva faen er "jord mor"? "helge kos"?"småbarns pappa"? GEEEEE....
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 Ja. Hva faen liksom? Så et skilt en gang der det stod "50% bil vask"...HÆH?!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #14 Skrevet 7. juli 2010 Hahaha, kanskje jeg bare skal holde kjeft? Jaja! Vet hvertfall at det skrives vinkveld!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 Hahaha, var litt morsomt da;) Feil skriver jo ikke i flertall. Jeg har gjort mange feilER? Må være en dialektgreie. Jeg har gjort en feil, jeg har gjort mange feil:). Men vinkveld kan du! Hehe.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #16 Skrevet 7. juli 2010 Er nok fordi man er så vant til å se det på tekstmeldinger. For der er det lettere å skrive to ord i stedet for ett når man bruker ordliste. Men det røper samtidig at folk ikke leser noe særlig bøker lengre. (har fått det litt på hjernen med lengre/lenger. Hva er riktig?)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #17 Skrevet 7. juli 2010 "Det er ikke lenger min feil." Lengre er et adjektiv, og brukes derfor i setninger som f.eks. "Johan er lengre enn det Victor var da han var ti år gammel" "Få den kniven der, den er lengre enn den andre..." Lenger brukes i alle andre tilfeller. "Vi bor ikke sammen lenger" - "Folk leser ikke noe særlig bøker lenger" osv.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #18 Skrevet 7. juli 2010 Og ENDA mer morsomt når den som retter på de som retter på hovedinnlegger bruker ennå der det skal være enda, hi hi :-D (http://www2.aschehoug.no/sarepta/bokmal/arbbok/ordmiks.htm)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #19 Skrevet 7. juli 2010 Ok. Jeg bør nok også lese flere bøker, hehe :-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #20 Skrevet 7. juli 2010 Det har du veldig rett i, og det er jeg egentlig helt klar over. Innrømmer gjerne glippen;).
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #21 Skrevet 7. juli 2010 He he, ja det er ikke akkurat noe jeg vanligvis ville hengt meg opp i, ble bare litt morsomt her. Håper egentlig at noen kan finne en liten skriveleif i det jeg legger inn her også nå, så blir det enda morsommere :-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #22 Skrevet 7. juli 2010 Hehe, hadde faktisk en diskusjon om bruken av ENDA/ENNÅ - og at ennå kan brukes i de aller fleste tilfeller, med enkelte unntak. Som jeg brant meg på. Er jo veldig klar over det, burde virkelig være det, med tanke på studiene mine... Enda på den andre siden kan brukes i alle tilfeller, sikkert best å alltid bruke, men det blir for unaturlig for meg å si; "bilen har enda ikke kommet", da jeg automatisk sier; "bilen har ennå ikke kommet". Kanskje jeg bør skifte? Men ser man det, den som sitter på sin høye hest kan gå inn i brenneslebusken selv (hehe, det ordtaket lagde jeg nå). Klarer ikke akkurat å finne en diger feil, men siste setning kunne sikkert vært skrevet om... Siden vi først er pirkete, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå