Gå til innhold

Jeg har en schizofreni diagnose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble erklært frisk for ca 3 årsiden. Har vært i full jobb, fungert bra. Hatt et godt familieliv, men nå merker jeg ting kommer sigende.

og det gjør meg så ufattelig trist. jeg kan ikke bli dårlig igjen nå. hvordan skal det da gå med min nydelige lille datter.

akurat nå har jeg et klart øyeblikk, jeg prøver å ha innsikt i min egen lille verden som nå kommer tilbake. Jeg mistenker at noen er ute etter meg og motarbeider hverdagen min. alt blir så fryktlig slitsomt, i tillegg til dette har jeg fått til bake angsten og tungheten.

vet ikke hva jeg skal finne på, samboer bare blåser det bort å sier jeg bare er sliten pga lite søvn (nattevåk/baby)

Jeg har ingen av min famile her, de bor langt unna. har ingen nære gode venner her. Fastlegen er på ferie i 3 uker, og jeg vet ikke om jeg klarer å ha klare øyeblikk helt til hun kommer tilbake. å skulle sette vikaren hennes inn i min sykdomshistore virker uoverkommelig.

Samboeren min er borte på jobb fra 6 om morgenen kommer ikke hjem på ettermiddagene før i 17. tiden, ser at dette blir vanskeligere for hverdag nå.

takk hvis du leste en slitens mor klare øyeblikk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må til legen.

Sykdomshistorien din er journalført og vikaren kan lese seg opp uten at du må forklare så mye. Er alt annet uoverkommelig, skriver du ut det du skrev her og tar med. Du orker det fordi du har et barn.

God bedring.

Skrevet

Lite søvn er ofte årsak til at man blir syk psykisk, så det kan være en forklaring på at det kommer nå når du er trøtt og sliten.

Kan du ta medisiner som hjelper.

Prøv å komme deg til lege så snart som mulig.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Du trenger hjelp snarest, og samboeren din bør nok sykemeldes for å være med på å passe barnet, også om natten så du kan sove mest mulig. Vanlig med sykemeldt pappa når mamma sliter psykisk.

Lykke til!

Skrevet

Du må til legen i morgen. Jeg har vokst opp med en schizofren mor, og det er ikke bra. I motsetning til deg hadde ikke mamma sykdomsinnsikt overhode. Du har muligheten til å gi datteren din, deg og mannen din et godt liv. Du må velge riktig i morgen.

Skrevet

Kom deg til legen.

Jeg utredes for schizoaffektiv lidelse, og har det som deg i gode perioder. Da er det "bare" mistenksomhet, at noen er etter meg og tusen andre paranoid-symptomer.

Jeg har lært at selvom jeg har disse gode dagene, som egentlig virker helt fantastisk(!) vet jeg at selv dette er et sykdomstegn. Jeg er ikke frisk. På disse dagene har jeg også svært god sykdomsinnsikt..

Nå er jo du og jeg langt ifra like. Men jeg ville kommet meg til legen om jeg var deg - du vil vel heller gjøre noe enn å la alt sige tilbake slik det har vært?

Jeg håper det går på opp med deg fremover, du fortjener ikke å falle tilbake, det gjør ingen. Du skal være der for datteren din og samboeren din! Stooor klem fra meg. Og lykke til hos legen i morgen, eller i over-i-morgen:)

Skrevet

Hei

Jeg har samme diagnose som du har pluss mansik dep.

Hverdagen er ikke lett. Men hvis du har sluttet med medisinene så kom deg til legen og begynn med dem.

BARE ikke si til legen at du blir sliten av å passe på gullet ditt, hadde ikke jeg gjort. Og snakk med mannen din om dette!!

Vet at det tærer på alt som er, men ta vare på deg!!!

Skrevet

takk snille jenter.

fikk snakket endel med samboeren min i går kveld. Får hjelp fra svigermor også nå. Skal ringe legekontoret når de åpner.

takk for hjelpen folkens.

HI

Skrevet

Så bra! Har tenkt på deg.. Lykke til, du er modig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...