Gå til innhold

Må man gi beskjed til bf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man gi beskjed til bf hvis jeg reiser bort på mine helger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEi. Han har ikke krav på å få vite det. Men kan hende han syns det er ok å vite??

Min eks har et enormt kontroll behov og klikker om han ikke får vite hvor jeg er uansett hvor tid og hvor lenge vekke jeg er. Det får han ikke, bare når jeg er lengre turer. Men de på familievernkontoret sier at han ikke har krav på å vite.

Skrevet

Okey.. For han mente at jeg ikke hadde lov å dra bort annenhver helg,. Det tar 2 timer med ferge å kjøre til mitt hjemsted og det mener han nå er for langt. Barnet vårt er 7 måneder. Jeg bruker også av og til å reise til et annet sted og det tar 2-3 timer maks med 2 ferger, så man får jo slappet av på fergene. Men han mente det er for langt og sa at hvis jeg skulle reise bort annenhver helg så skulle barnet være hos han...

Skrevet

Nei, han har ingenting med hva du gjør på dine helger. Ingen juridiske eller formelle krav på å vite noe. Men dersom noe ekstraordinært skjer med barnet, (sykhusinnleggelse etc.) bør han orienteres.

Helt utrolig hva barnefedre påberoper seg å ha krav på å vite...

Hilsen familieterapeut

Skrevet

Tusen takk for godt svar.. Jeg hadde jo SELVFØLGELIG gitt beskjed hvis det hadde skjedd noe

Skrevet

Hallelujah, fler som har barnefedre som vil ha kontroll hele tiden. Her sier barnefar at han har rett på å vite hvem gubber jeg dater. Men barnefar viser seg ikke ellers og gir ikke lyd fra seg. Ikke har han barnet vårt heller.

Skrevet

Såpass ja... Ehh.. Det var da voldsomt så mye han hadde krav på når han ikke har barnet deres en gang.. Lurer på om det er kontroll dem skal ha, de vil ikke at vi skal ha et eget liv siden de liksom ikke har det siden man ikke er sammen lenger eller noe sånt. Men de har jo et liv selvom om man ikke er sammen lenger men det er vel det at vi går videre i livet vårt...

Skrevet

Er barnet på samvær annenhver helg når han bare er 7 mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...