Gå til innhold

hva skal jeg gjøre i forhold til huseier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt opp leiligheten jeg leier,og har 3mnd oppsigelse,skal da være ute til 1august.

I brev skrev jeg at jeg skulle være ute til 15juli.Dette får jeg muntlig bekreftelse på at er greit.

den 19juni får jeg plutselig beskjed om at jeg må være ute til den 1juli(dette muntlig),jeg forklarer at jeg ikke har hørt om det før,men må vite det om jeg skal være ute til 1juli,pga planlegging.

Huseier skal skjekke saken og drar,jeg hører ikke noe mere før 1uke etterpå,og går derfor utfra at jeg skal være ute til 1juli.

Men får da beskjed om at jeg trenger ikke være ute til 1juli likevel.

Men likkevel har jeg nøkkelen klar til 1juli.

Når jeg da ringer og sier at jeg har nøkkelen klar til 1juli,får jeg beskjed om at jeg alikevel må betale frem til 15juli....

Da jeg sier at det er uaktuelt,blir jeg beskyldt for herværk utvendig (utført av en med bil,Jeg har ikke bil )og inne( det er mer normal slitasje,er en gammel leilighet).

Og da jeg flytta inn for over 2år siden,var det ikke røykvarsel,etter 2mnd ,satte jeg inn selv(hadde da mast utalige ganger om det til huseier,)

og betaler jeg ikke nå,sender han det til innkasso(jeg har ikke bodd der de siste 3ukene>)har ikke fått skriftlig advarsel

Mitt spørsmål : Bør jeg gi meg å betale,eller hva ville dere gjort ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste dere ble enige om var 15.juli så da synes jeg du skal betale tl 15.juli. De andre tingene må diskuteres uavhengig av det.

Høres ut som veldig kjip huseier.

Har du betalt depositum?

Skrevet

Jeg synes heller det virker som at det siste som ble sagt var 1.juli. Huseier sa jo at hun måtte være ute 1.juli, men gikk så bare litt tilbake på det og skulle dobbeltsjekke det. Da hadde jeg også utgått fra 1.juli.

Skrevet

har ikke depositum...det hadde han glemt...

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt, dette virker jo helt urimelig. Han kan ikke sende inkassokrav før du har fått en eneste sriftlig faktura. Han kan heller ikke sende en regning det er strid om er riktig til inkasso. Du kan ta saken til husleietvisturvalget dersom han ikke gir seg. Hadde jeg vært deg hadde jeg lest meg opp på husleieloven og dekningsloven og henvist til paragraf ditt og datt neste gang du snakker med han og se om han gir seg dersom han finner ut at du faktisk har greie på det du snakker om.

Skrevet

Juridisk sett er en muntlig avtale like gjeldende som en skrifltig. Mulig du burde gjort litt mer for å finne utav hva som ble det endelige tidspunktet, men når det er sagt, så kommer ikke huseier til å sende dette til inkasso. Det er altfor kostbart til at det lønner seg for huseier rett og slett. hadde det dreid seg om et større beløp, hadde vinninga vært større. Huseieren må nemlig betale et slikt byrå for å kreve inn pengene, og de er ikke billige.

Skrevet

Det er ikke enkelt for huseiere å få inn penger på dette. Synes du skal vente til du evt får en ordentlig regning, den tror jeg ikke kommer.

Tror huseier i dette tilfelle "truer" deg i håp om at du vil betale. Jeg ville ikke betalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...