Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Jeg har i flere år vært overvektig, men har med omlegging av kost samt trening gått ned over 20 kg. Nå er jeg nesten i mål, men de siste kiloene er klin umulig å få av... Jeg er medlem på vektklubb, og får god støtte der føler jeg. Jeg spiser nå så riktig som jeg kan, og trener også tilstrekkelig. Men vekta vil ikke ned de siste fem kiloene, og samme hvor mye jeg trener så forsvinner hverken magen eller lårene. Jeg har innsett at jeg mest sansynlig aldri vil bli fornøyd, men det er så utrolig demotiverende å aldri nå målet ! Så kom jeg over denne ketolyse-dietten, noe som egentlig ser ut til å passe meg utrolig godt. Går det an å gjøre dette halvveis da? Denne dietten er jo for folk som skal gå ned over 10 kg, noe jeg ikke skal, eller bør. Men jeg skulle så gjerne fått bort litt av det fettet som ligger på magen og lårene, vekta er igrunnen ikke så farlig. Jeg har jo bygd mere muskler nå, så det er ikke så rart at vekta står stille. Men det vises jo ikke! Skulle gjerne tatt bukplastikk, men jeg håper jo vi skal ha flere barn en gang, og vil ikke gjøre noe så drastisk før jeg virkelig må. Har prøvd det meste av trening også; 30 days shread, kondisjonstrening, aerobic, styrketrening, hoppetau, rockering, pilates og you name it... Formen er fin den, men ikke figuren Bare å innse at jeg rett og slett aldri vil få en "pen" kropp, eller stå på videre? Jeg vil også gå i bikini og trange kjoler. Jeg vil vise frem at jeg har klart å gå ned 20 kg, jeg vil så gjerne være stolt av meg selv - noe jeg er, men som mangler den siste biten....
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Å gå på ketolyse halvveis er det samme som å legge på¨seg. På den dietten spiser du såpass mye fett at du må være i ketose for at vekta skal gå ned.- Hva med å bare kjøre litt lavkarbo av vektklubb-greiene dine? Du spiser som du får råd om, men dropper de feile karbohydratene som: Pasta, mel potet ris. og spiser mer bønner og salat/grønnsaker.
Aibell Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Ikkeketogen lavkarbo er sunt for alle. Trege karbohydrater (masse grønnsaker og noe frukt), sunt fett og protein. Det du kan oppnå med lavkarbo nå er å miste vannvekt. Karbohydrater vil gjøre at du lagrer vann, så om dietten din inneholder hvit ris, poteter, lys pasta og lyst brød kan du i alle fall miste vannet du lagrer. Det er gjerne magen som går først i så fall Ketolyse vil være mest effektivt for de som har ti kg eller mer å ta av. Ellers er ikke lavkarbo noen rask slankekur, men en helthetlig livsomlegging som gjerne har vektnedgang som en særdeles hyggelig bieffekt.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2010 Hmmm, nå ble jeg om mulig mer forvirret... Er det dermed sagt bare fint å gå på ketolysedietten selv om jeg ikke har som mål å gå ned mange kilo? For det ser i utgangspunktet ut som en diett som vil passe meg heeeelt utmerket. Eller vil det ikke være bra å være i ketose for meg nå? Eller er det bare halveis som ikke vil være bra? For jeg går gjerne helhjertet inn i det jeg, for med trening i tillegg vil jeg vel kunne oppnå gode resultater? Kanskje...? Jeg er forsåvidt 169cm høy, og veier nå 61 kg. Er forsåvidt fornøyd med vekta, men er disse fettlagrene jeg gjerne skulle blitt kvitt! Har alltid, fra jeg var bitteliten ,hatt en fettkul på magen. Denne går IKKE bort uansett virker det som. Jeg har vært nede i 57kg, godt trent, men med magen i god behold! Sååååå frustrerende !
Aibell Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Dette kan bli en lang forklaring. Lavkarbo er en samlebetegnelse for mange forskjellige dietter. Ketolyse er en av de. Ketolysedietten baserer seg på et forbrenningsprinsipp som heter ketose. Når du spiser mindre enn ca 20g karbohydrater i døgnet starter denne prosessen som kalles ketose. Det vil egentlig si at kroppen har gått tom for karbohydrater og begynner å lage de(glykose) selv. For å lage glykose trengs det energi, det ligger lagret i kroppen din så kroppen forsyner seg av det som er, derfor går du ned i vekt når du er i ketose. Det er som et ekstra gir på fettforbrenningen. Å være ketose er mest sannsynlig ikke farlig, men det er ikke veldig forsket på i stor grad, og er strengt tatt ikke nødvendig. Grunnen til at dette kanskje ikke virker for deg er at kroppen din fra naturens side ikke synes radmagert er noe lurt. Det er stor forskjell mellom et moderne skjønnhetsideal og hva kroppen ønsker seg av kroppsfett. Det finnes mange lavkarbodietter som IKKE setter kroppen i ketose. Som Fedon Lindbergdietten. De vil likevel hjelpe deg å kvitte deg med vannvekten om det er det du har, men det resterende fettet kan ta lang tid også på lavkarbo (om det er noe fett å snakke om). Å skjekke om lavkarbo virker for deg kan være en kjapp æffare. Kutt ut poteter, ris, alt sukker, pasta og brød i noen dager.Drikk 3 liter vann (væske) hver dag. Du vil miste en del vann de første dagene. Bruk målebånd rundt magen for å sjekke.
Aibell Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Jeg glemte å si at den vannvekten vil mest sannsynlig komme tilbake om du går tilbake til karbohydrater senere. Jeg kan legge på meg 3kg i vannvekt fra en dag til en annen fordi jeg spiser noe høykarb, som en potet eller sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå