Gå til innhold

Barn i magen siden stemmer ikke???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trodd jeg var i uke 15 siden det stod det her, men når jeg var på Ul i dag sa legen at jeg kun var i uke 14 og at denne siden tok feil.

Fikk ny termin i dag 11 januar. Fosteret var 7 cm langt og jeg er i uke 13+1. I følge denne siden er jeg da i uke 14, og fosteret skal være 12,5 cm. Jeg syntes det er merkelig at det er så stor uenighet? Så selv at mitt foster var 7 cm og at siden tar feil..... Kan dette endres eller??

Fler som har opplevd feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, sånn jeg har forstått det er 13+1 det samme som å være i uke 14, for du er i den fjortende uken liksom. Du sier jo i den første uken, selv om det er 0+3.. hvis du skjønner. Ikke nullte uke. Ellers så ble også min termin litt flyttet etter UL, det skjer med mange og ikke uvanlig har jeg forstått. Og jeg gikk inn å korrigerte her, etter det, så ble det likt her og det UL sa:) Og det med cm er jo sånn ca.. og ofte det fosteret anntar å ca være i slutten av den uken det snakkes om. Så når du er 13+1 så er du helt i førsten på uken, og det vil være bittelitt lengre på slutten av den uken. Ble det mer forståelig eller forklarte jeg det tungvindt?

Jeg skal ikke si 100% at jeg har rett, men det er det jeg har blitt fortalt.

Forresten kom jeg på, på UL bildet så står det ofte noen sånne cm mål på bildet, dette er ofte ikke lengden på fosteret, men cm målene til utsnittet på bildet. Så de har ofte ikke noe å si, hvis det er de målene du har sett på.

 

Lykke til videre:) du må huske at du har lov til å spørre både lege og jordmor om alt du lurer på, om du ikke får svar her, de er der for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lengden på babyen som står her, er mye lenger enn det den egentlig er. Skjønner ikke helt hvorfor det egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler også det samme som deg anonym, men fikk forklart det på samme måte som du gjorde januarbabymontro, så jeg går ut i fra at det er rett.. men jeg følte ikkje det stemte helt med det de sa på bebyverden.no... men det er vel ikke så nøye hvor mange cm den babyen er, når den kommer ut er den akkuart slik som den skal være =)

 

jeg har foresten også termin 11 januar, så da har vi kommet akkurat like langt =) jeg har ikk vært på UL enda, skal den 18 august.. så dette gleder jeg meg veldig til =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svangerskapsbøkene vi får hos jm og lege står det også at uke 10 er fra 10+0 - 10+6.. Så ikke så lett å bli klok på, nei...

 

Og målene som oppgis her inne og andre steder stemmer ikke, nei.. Så leser ikke mål og vekt så seriøst, men teller heller ned dager og uker. Så får de si hva de vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 11.januar;) skal også ha min ordinære UL på sykehuset den 17.august, men har allerede hatt en privat også:) Gleder meg til neste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en måte å regne på. Legen min forklarte meg i allefall det: Akkurat som når barnet akkurat er født, sier man at de er i sitt første leveår, selv om de ikke har blitt ett år ennå. Vi sier jo også at vi er i det 21. århundre nå, selv om det ikke har blitt 2100 ennå.. Så da stemmer det som står her.

 

Terminen som jeg fikk oppgitt her inne, stemmer i allefall med det 3 forskjellige gynekologer har regnet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...