Gå til innhold

Merker dere noen forskjell i aktivitetsnivået til babyen deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som merker forskjell i aktivitetsnivået til babyen? Jeg er litt over 28 fullgåtte uker og de siste dagene synes jeg det har vært litt mindre aktivitetet. Jeg tror jeg kjenner mer bevegelse, men mindre spark. Det er kanskje derfor det føles som hun er roligere. Spesielt på dagen har hun vært veldig rolig. Blir jo litt bekymret da... Har dere noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du veldig varm el mye ute i sola? Merker at mine blir veldig rolige av det vaffal.. Ellers er det morra og helst kveld de er mest aktive, men de har hatt dette mønsteret en god stund (er i uke 33 snart).. Hvis du merker at aktiviteten blir veldig liten ville jeg tatt en telefon til føden bare for å være sikker.. men kjenner du bevegelse ca lik tid på døgnet kan det være tulla har fått et annet mønster bare..

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det på samme måte. var kjempemye aktivitet og harde spark i uke 27, men nå har det i ei og ei halv uke vært mye roligere inni magen. tror han har lagt seg anneledes for nå er sparkene langt nede på magen, under buksekanten. merker og mer bevegelse en spark.

blir jo litt bekymret når man kjenner mindre liv, så får bare kontakte føden om man blir bekymret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt bekymret, så ringte jordmor i går. Ut fra hva jeg forklarte, mente hun at det kunne skyldes hvordan hun ligger. Ligger hun med ansiktet innover, vil sparkene være svakere og dermed vanskeligere å kjenne, spesielt når man er opptatt med å gjøre andre ting. I går og i dag har hun sparket litt og bevegd seg mye etter kl 16, så kan hende at hun har forandret bevegelesmønster også. Jordmor anbefalte at jeg kunne legge meg ned noen ganger i løpet av dagen, eventuelt drikke noe søtt og dytte litt lett på magen for å se om jeg får kontakt. Så nå prøver jeg det og følger med videre på aktivitetsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig opp og ned, noen dager veldig stille, mens andre dager er det mer action. Kjenner heller ikke så mye tydelige spark lenger, mest store, glidende bevegelser og buling av magen/ forflytting, pluss en del hikking. Er snart 30 uker på vei, og også her er det mest action på kveldstid/ natt, og lite på dagen (er mye i aktivitet og har ikke mye tid til å sitte stille for å kjenne etter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade det likadant i vecka 28! Kände rörelser varje dag, bara mycket mer sällen än tidigare. Efter ca 1 vecka blev aktiviteten större och nu, i vecka 32, är det fullt party i magen mest hela tiden :-) Jordmor säger det kan bero på värme, vad man äter och om man själv ändrar aktivitetsmönster (vilket jag gjorde då min ferie startade). Men om man är orolig ska man inte tveka med att kontakta jordmor/fødested!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjent liv hver dag siden uke 16, og hun er stort sett veldig aktiv, men hadde en periode på 4 dager da jeg var ca 28 uker på vei der hun var veldig rolig, måtte ta saft testen på kvelden for å kjenne liv i det heletatt, og etter de 4 dagene har hun var kjempe aktiv igjen :) Er 31 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...