Gå til innhold

Sosialhjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hva skal til for å få sosialhjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få den feite ræva di ut av sofaen å kom deg i jobb som resten av oss!

Skrevet

At du ikke har noe av verdi (bil, leilighet, sparepenger, jobb, barnas sparepenger osv). Du kan bli bedt om å selge det før du får sosialhjelp, og dersom du er gift eller samboer med en med inntekt får du nok ikke. Det er kun for de som ikke har noen andre muligheter.

Skrevet

Forklar heller situasjonen din, så skal jeg svare på om du fyller vilkårene.

Mvh. sosionom

Skrevet

Det er kanskje IKKE så jævla enkelt å få seg jobb når en er alene med 2 små som IKKE har fått bhg plass enda men ja jeg har SØKT!

Hvor lavt går det ikke ant å synke da?? Herrefred sier jeg bare at det går ant.. Enkelte tørr jo bare å være frekke og stygge bak noe som kaller seg så fint ANONYMT!!!

Skrevet

Det har seg sånn at jeg er alenemor for 2 små og har lyst til å prøve på nytt med barnefaren og siden den ene ungen har fått 60% bhg plass og ikke den andre så sitter jeg jo hjemme og ikke kan jeg jobbe eller jo jeg kan men har ingen til å passe snuppa...

Han har inntekt men ikke stor nok til å dekke alle faste utgifter desverre... Han har søkt på flere jobber nå som gir større utbytte men ikke fått svar enda..

Jeg har søkt på over 10 jobber og ikke hørt noe så så enkelt er det å få seg jobb...

Skrevet

sosialhjelp er bare ment som midlertidig hjelp.

har du snakket med ditt lokale navkontor og kommunen?

du kan få nødplass til barna i barnehage, men det komme jo litt an på kommunen.

og nav kan sende deg på jobbtrening og hjelpe deg med å søke på jobber.

det aller enkleste er nok og vente med å bli sammen barnefar til du har fått barnehageplass til begge og jobb.

i enkelte kommuner kommer aleneforeldre som nr 3 på prioriteringslisten over folk som skal få barnehageplass. har din kommune dette så gir det deg langt større muligheter til å få plass alene en sammen BF.

du kan også snakke med helsesøster og forklare problemet og be henne skrive et anbefallingsbrev på at du må ha første lbarnehageplassen som blir ledige barnehageplassen

Skrevet

Tusen takk for svar.

Var som jeg trodde men måtte jo spørre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...