Gå til innhold

Noen med peiling på bleieavvenning her? Hjelp! (Langt.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har begynt med dette, og det har gått kjempefint frem til nå. Det er snart en måned siden hun begynte med potta, en uke etter det gikk hun på do, er veldig flink og stolt.

For noen dager siden lot vi henne dra bleieløs til butikken også. Hun tisset før vi dro, og også da vi var fremme i butikken. Vi roser masse, og hun klapper begeistret i hendene. Innimellom er det ulykker i bilsetet, men det legger vi lite vekt på.

I går og i dag nektet hun plutselig å gå på do i butikken. Vi har med dosetet hennes i et nett, og bruker det når vi er ute. Det samme gjentok seg i går og i dag: Vi tisset før vi dro, og spurte om hun måtte tisse i butikken også. Hun sa ja, men da vi skulle sette i gang så vegret hun seg veldig og sa hun ikke måtte tisse likevel. Neivel,- vi gikk ut i butikken og begynte å handle. Da måtte hun plutselig tisse likevel, så vi gikk på do igjen. Det samme gjentok seg, og hun nektet å sette seg på do.

Etter tre slike runder sa jeg at vi heller fikk prøve når vi var hjemme igjen. Da vi kom frem og hun skulle ut av bilen satt hun med en bok foran ansiktet. Det virket som om hun skammet seg, og jeg forsto at hun hadde tissa i setet. Vi har aldri kjeftet eller gitt utrykk for at det gjør noe med ulykker som dette, bare rost masse og sagt at tissing på do er det beste.

I dag gjentok det samme seg, bare enda sterkere. I dag gråt hun veldig da hun for tredje gang insisterte på å gå tilbake til toalettet, og lovte å sette seg på ringen. Likevel ville hun ikke inne på do. Da vi var ute av butikken spurte jeg om vi skulle ta på en bleie, og det ville hun i hvertfall ikke. Hun låste seg helt, og ble veldig oppgitt.

Da vi var hjemme igjen satt hun med en jakke over hodet i bilsetet. Det var selvsagt vått igjen. Jeg løftet henne opp uten å si noe om det, og vi tok vekk det våte håndkleet og klærne.

Hva gjør vi nå? Det jeg er mest redd for er å gjøre dette til en stor greie, for det virker som om hun blir veldig flau når hun tisser i buksa. Hun er jo så flink, og alt har gått så fint frem til nå. Et par tilbakesteg har det selvsagt vært, men stort sett har det gått kjempefint.

Tusen takk for alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Skrevet

Hun er to år.

HI.

Skrevet

Alle innspill settes stor pris på! :-)

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Noen som vet noe om dette?

Skrevet

Kanskje noen kan svare i dag?

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg kjenner mange som har brukt reisepotte med stor succsess. jeg vet ikke hvor de selger det i norge men du kan finne de paa nettet. f.ekls. mothercare.co.uk eller soek paa google med travel potty/portable potty

ellers ville jeg fortsatt som du gjoer, tiss foer dere gaar paa butikken og ikke la hun drikke i tide og utide mens dere er ute. Kanskje du skal proeve aa la vaer aa spoerre om hun skal tisse naar dere er kommet paa butikken.. bare begynn aa handl og stol paa at hun klarer aa si fra.. hvis det gaar galt saa gaar det galt, men det er nok ikke mange gangene. Hold tilbake paa spoerringen og reguler drikkingen/spisingen til hun blir helt vant til tissingen paa do.

jeg oensker deg lykke til. Det ordner seg sikkert av seg selv :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg er så rådvill nå at alle råd er gode. :-)

Jeg har ikke tenkt på reisepotte engang, men tror ikke det er så aktuelt siden hun bare går på do for tida. Når vi er rundt omkring så tar jeg med et nett med det dosetet hun bruker hjemme i. Jeg tenkte det ville være nok til at hun føler seg trygg på fremmede doer, men det virker ikke sånn.

Igjen, takk for svar, og ha en herlig dag! :-)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...