Gå til innhold

Alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal på tur i helga og er ca 5 uker på vei.Kan jeg da ta emg en fest elelr MÅ jeg absolutt ikke?? vet jeg egentlig ikke bør, men har planlagt denne turen lenge...tar fosteret skade så tidlig? Det er noen på den turen som absloutt IKKE må vite enda, pga min jobbsituasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, fosteret tar skade så tidlig. Fest i vei, men UTEN alkohol og røyk. Kos deg :-)

Skrevet

jo tidligere jo farligere. men går sikkert greit, en gang,

Skrevet

Seriøst.. "men går sikkert greit, en gang" Gir du virkelig den beskjeden til en gravid? Man kan aldri vite hva som går greit, og som du selv skriver. Jo tidligere i svangerskapet, jo farligere, fordi det er nå organene dannes. Alkohol kan gi store fosterskade, og man ikke når i svangerskapet og hvor mye alkohol som skal til før det faktisk blir skade.

Skrevet

..Det er jo de første 3mnd av svangerskapet som er mest kritisk og hvor alle organene dannes. Drikker man alkohol nå kan du faktisk være med på å skape misdannelser hos fosteret! Må ikke finne på å drikke alkohol, og når du i tillegg vet at du er gravid, hvordan kan du i det hele tatt ha samvittighet til å vurdere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...