Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Jeg koser MYE med snuppa, går tur nesten hver dag og ligger på teppe og leker hver dag. Men det er mange timer i en dag og hun sover bare ca 3 timer dagen (hun sover hele natten og står opp i 8-9 tiden og er 4 mnd) Sitter dere og underholder de hele dagen? Nå i de siste par ukene har jeg hatt samvittighet til å la hun ligge litt under babygymmen uten at jeg sitter å leker med henne. Det blir litt mye å sitte å snakke med henne i 9 timer om dagen, selv om jeg syns det er veldig koselig da. Og et litt dumt spørsmål. Om kvelden, hvor har dere babyen, her hos oss ligger hun i sofaen og pludrer ved siden av oss og koser seg
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Jeg får nesten litt dårlig samvittighet for at jeg leker for lite med babyen når han ligger på lekematta. Men jeg ser at han leker fint, og vil ikke "forstyrre" leken hans. Tenker han må få utforske verden litt på egenhånd mens mor alltid har han i øyenkroken. Så så lenge han ikke gir uttrykk for at han ikke vil ligge og utfolde seg på lekematta, så lar jeg han ligge. Ellers så synger vi mye sammen, sanger med bevegelser, går alt for lite tur, tuller og tøyser, koser oss når vi spiser, går på besøk til venninner/slekt, går på kjøpesenter. Skinner sola er vi ute i hagen og potler, og han elsker å utforske gressplenen. (han er 8mnd nå) Om kvelden, etter grøt, så ligger han på matta og leker (han pleier å bæsje i denne tiden, så han må ligge i fred da:)). Etter bæsjen synger vi og koser på gulvet, triller ball klemmer og musser
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Både mor og barn kan ha godt av å ikke sitte oppi hverandre hele tiden. La henne få ligge litt på babygymmen eller i lekegrinda alene, det er bare sunt at hun kan leke litt selv. Sålenge ungen er fornøyd så skal du bare la henne ligge. Så kan du sette deg ned litt, ta en kaffe eller kikke i et blad osv. Om kvelden har babyen lagt seg, så da ligger han i senga si. Han er snart 6 mnder.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 18:06, du må jo være fra stavanger/omegn...vet ikke om det er andre steder noen sier "potle"
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Tvillinger 8 mnd, vi er mye på treningsmatta, både ute og inne. Er det varmt tar jeg badekaret deres ut, så bader de i det der. Koser, tuller, triller ball osv.. Går en til to turer om dagen, dog ikke i det værste regnværet. De er også opptatt av hverandre. Når de legger seg, så får storebror egentid.
Lilleleen Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Han leker litt for seg selv, vi triller turer, er sammen med venner og familie, synger litt og koser litt. Vår sønn har dager hvor han sover mye på dagen og dager han ikke sover i det hele tatt på dagen. Jeg mener han har godt av å ligge litt for seg selv noen ganger og han gir utrykk for at han vil det også ( sutrer litt når han sitter på fanget, legger jeg han i grinden så blir han fornøyd) Vi har faste leggerutiner, så han får mme og grøt ca. 18.45, har kveldstell etterpå, så legger vi han i senga og jeg synger litt for han ) Da er han så trøtt at han sovner ganske fort.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Min er 11 måneder, hun sover som regel 1 time på dagen og er våken fra 5-6 til 18. Jeg går tur, leker på rommet med henne, hun leker litt alene, litt boklesing, litt dansing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå